Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Demolåst iPhone 5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vi har på mitt företag köpt en iPhone 5 som verkar demo-låst. Det finns redan inlagda bilder och kontakter etc i telefonen, och det går inte att ta bort bilderna eller återställa den. Varken via menyn i telefonen (valet finns inte) eller via iTunes. Jag har kört telefonen i DFU-läge och kopplat in den till iTunes, men det står bara "Kontaktar iPhone programmuppdateringsservern" när man tar "Återställ", sedan efter ett tag så kan den inte hitta programuppdateringsservern.

Modellen på telefonen är A1429 vilket är följande: iPhone 5 (GSM and CDMA models). Vet inte exakt vad det betyder.

Jag läste på en sida (How to remotely wipe a mobile device using Outlook Web Access | Information Technology Services) hur man via OWA ska kunna göra en "Security Wipe" på telefonen för att återställa den, men det går inte att skapa ett Exchange-konto på telefonen heller, vet inte om det är spärrat. Jag är 99% säker att jag har rätt inställningar eftersom jag kopierat min kollegas (som också har en iPhone5).

Är det något här som stött på följande problem tidigare?

Kontakta er återförsäljare så får de ta fram en ny telefon åt er.

Risk för OT
Vad säger företaget du köpte telefonen av? Har du köpt den som en "ny" telefon eller begagnad?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2013-01-23 14:29

Min bror återställde en demoenhet i iTunes utan problem. Har ni testat på någon annan dator med exempelvis annat operativsystem?

1
Bevaka tråden