Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om trådikoner

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-02-02 12:31

Först och främst, grymt snygg sida! 99ac känns väldigt fräscht, även om jag saknar den bruna färgen, den betydde att jag inte var på vilket forum som helst, utan på självaste 99mac! Jag gillar att sidan inte laddas om när jag går bakåt eller framåt i historiken (som sker med dn och svd). Typsnittet är också fint!

Men trådikonerna, de med kuvert! När jag kollar på dem, så måste jag verkligen tänka till för att de är tvärtom mot vad som känns intuitivt. Ett stängt kuvert betyder ju ofta oläst och ett öppet läst. Så är det något jag skulle vilja se ändrat, så är det just den detaljen. I övrigt är allt bra

Vi är medvetna om problematiken, men breven är ett arv från Vbulletin och många andra välanvända forummjukvaror på nätet. Att plötsligt ändra innebörd skulle således riskera att ställa till det för dem som är vana vid hur andra forum brukar fungera.

Nu arbetar vi med att förtydliga funktionen, bland annat genom att markera trådar som har olästa inlägg med rubrik i fetstil. Räcker inte detta får vi överväga om det är dags att byta symbol helt och hållet.

1
Bevaka tråden