Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trivs bäst med webbversionen av 99mac hur gör jag.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-04 11:39

Jag trivs överlag bättre med webbversionen av sajter framför mobilversionen.

Nu när jag surfar in med Iphone på 99mac.se, kommer jag till mobilversionen och hittar ingen länk, "Till webbversionen".
Var är den?

Finns det någon inställning som gör att jag alltid kommer till webbversion av alla sajter?

Senast redigerat 2013-02-04 12:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-04 11:47

Bra synpunkt, detta borde finnas som val alltid på alla siter.

Det finns inte längre någon separat mobilversion. Det är samma site med samma funktioner som man ser på desktop, dock med layout som anpassar sig efter skärmens storlek.

*Tråd flyttad till feedback*

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-04 14:15

Och då blir ju förstås följdfrågan, kan man ändra layouten av 99mac på en iPhone så den ser ut som datorlayouten?

Ursprungligen av kenjon:

Och då blir ju förstås följdfrågan, kan man ändra layouten av 99mac på en iPhone så den ser ut som datorlayouten?

Ja, om din webbläsare har stöd för att zooma ut så ser du layouten precis som på desktop. Vet dock inte om iphones standardbrowser klarar det, blev dessvärre utelåst från min iphone under projektets gång.

Edit: Vi har provat nu och det verkar tyvärr inte gå i den versionen av Safari.

Edit 2: Vad är det som gör att du vill zooma ut? Det kanske går att lösa det på annat sätt?

Senast redigerat 2013-02-04 14:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-04 15:43
Ursprungligen av biberu:

Edit 2: Vad är det som gör att du vill zooma ut? Det kanske går att lösa det på annat sätt?

Tycker att det helt enkelt är lättare att surfa och orientera sig när man zoomar ut på en layout man känner.

I min värld är mobilsajtena klart sämre ur navigeringssynpunkt, i stort hopplöst att få en snabb överblick av innehållet.

Man har bara en lång lista att scrolla igenom.

När det är dålig teckning och om man är utomlands och det blir dyrt med datamängd finns ett behov.

Senast redigerat 2013-02-04 18:07
1
Bevaka tråden