Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs stora ögonblick

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varken Apples kunder eller konkurrenter kunde ana vad Steve Jobs hade i bakfickan när han steg upp på scenen på Macworld i San Francisco den 9 januari 2007. Den presentationen lär få personer glömma.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-02-09 10:45

Steve var på den tiden en levande legend. RIP Steve. We miss you!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-09 11:00

Jag blir så jävla förbannad på den där pompösa pajasen Ballmer och hoppas verkligen han satt det där skrattet i halsen många gånger om.

@lappen71, make love, not war.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-09 14:25

Har nog sett Keynoten från 2007 4-5ggr i sin helhet

Ursprungligen av lappen71:

Jag blir så jävla förbannad på den där pompösa pajasen Ballmer och hoppas verkligen han satt det där skrattet i halsen många gånger om.

Ballmers track record när det gäller det mesta är ju inte direkt smickrande. Nu senast avfärdade han Dropbox och innan dess Ipad.

I mitt tycke är han belastning för Microsoft - de behöver en ledare med lite bättre kontakt med verkligheten och lite bättre fingertoppskänsla.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-02-09 16:41

Minnen Har kvar min iPhone. Har en del "firsts" när det gäller Apple. Macintosh Plus 512k, iMac G3 Bondi Blue Rev A, iBook, iPod, Apple TV. Plus ett ton av övrigt Apple junk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 21:09

Så underbart att se Jobs när han presenterar iPhone. Inte första och säkert inte sista gången jag ser denna presentation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-09 21:20

"Are you getting it? These are not three separate devices. This is one device. And we are calling it iPhone."

Epic moment. Period

Folk verkar glömma bort att den första telefonen saknade 3G, många bluetooth-profiler, kameran var på 2Mpix utan zoom, blixt eller autofokus. För mig var det en fruktansvärt dyr gimmick utan något egentligt värde. Jag tycker att Ballmer hade lite rätt i vad han sa men att han borde tagit till sig designspråket mycket tidigare och skapat en mycket billigare produkt.

TL;DR, min K850i var överlägsen den första iphonen vid launch för under halva priset. (Och det fanns många telefoner som var ännu bättre)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 21:41

Nej. Om du bara tittar på finesser, men det var inte det Apple gjorde. Det handlar om användarupplevelsen!!!
Hur många körde Internet på sin K850i, ens visste hur man kopplade in sej på ett nätverk? Och hur många iPhoneägare kan själva logga in på ett WiFinätverk?

Ursprungligen av kenjon:

Nej. Om du bara tittar på finesser, men det var inte det Apple gjorde. Det handlar om användarupplevelsen!!!
Hur många körde Internet på sin K850i, ens visste hur man kopplade in sej på ett nätverk? Och hur många iPhoneägare kan själva logga in på ett WiFinätverk?

När jag tittar på ett verktyg så tittar jag självklart på vad den kan göra och den första telefonen saknade en hel del funktionalitet som man antog var standard.

Alla som kunde ta emot MMS kunde också surfa, det var ju dock en tid då internet inte var mobilanpassat så intresset var lågt men det har gått att surfa i evigheter på telefoner. Om du säger att människor inte kan göra något så enkelt som att logga in på ett wlan så fruktar jag för mänskligheten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-10 21:57

Jag har haft alla Communicatormodeller utom den allra första, och det var inte självklart hur man skulle göra. På iPhonen poppar det upp automatiskt när man kommer in i täckningsområdet.
Men vi är oense helt enkelt

Ursprungligen av kenjon:

Jag har haft alla Communicatormodeller utom den allra första, och det var inte självklart hur man skulle göra. På iPhonen poppar det upp automatiskt när man kommer in i täckningsområdet.
Men vi är oense helt enkelt

Back-in-the-day så var det helt klart en mardröm på telefoner. Men då var ju å andra sidan hela telefonerna mardrömmar också. Missförstod vad du skrev antar jag.

Ja, attans. Det där såg jag live/eller så fort det var tillgängligt. Och jag var lite seg att fatta. "Tre olika prylar, det verkar lite konstigt..." Sen vart det "ZOMG, en riktig internet mobil!!!"

Kanske den mest minnesvärda saken inom datorer och kommunikation som jag någonsin upplevt.

Ursprungligen av Mattias Rådström:

Folk verkar glömma bort att den första telefonen saknade 3G, många bluetooth-profiler, kameran var på 2Mpix utan zoom, blixt eller autofokus. För mig var det en fruktansvärt dyr gimmick utan något egentligt värde. Jag tycker att Ballmer hade lite rätt i vad han sa men att han borde tagit till sig designspråket mycket tidigare och skapat en mycket billigare produkt.

TL;DR, min K850i var överlägsen den första iphonen vid launch för under halva priset. (Och det fanns många telefoner som var ännu bättre)

Steve...? Steve...? Steve Ballmer? Är det du?

Finns tydligen fler som inte fattar iPhones storhet...

Jag håller delvis med dig. Första iPhone hade en hel del brister. Men helheten var så långt ifrån konkurrenterna så det var nästan inte ens roligt. Apples storhet har aldrig varit, varken då eller nu, tekniska specifikationer utan helheten, användarupplevelsen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-02-11 06:08

Den första iPhonen såldes väll enbart i USA och fungerade bara i AT&T nätverk. AT&T hade vid tillfället endast Edge i sitt nät vill jag minnas så ingen big deal om ni frågar mig. Att kameran var piss är väll alla överens om. I övrigt håller jag med iTiger

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-02-11 08:50

Med 30 års tillbakaperspektiv kan det vara intressant att lyssna på denna.

Steve Jobs Talk 1983 - Center for Design Innovation
https://soundcloud.com/thenextweb2/steve-jobs...

Ursprungligen av kenjon:

Jag har haft alla Communicatormodeller utom den allra första, och det var inte självklart hur man skulle göra. På iPhonen poppar det upp automatiskt när man kommer in i täckningsområdet.
Men vi är oense helt enkelt

Jag hade den första. Om man slår upp uttrycket "Bag of hurt" så borde det finnas en bild på Communicator 9000 bredvid.

Ursprungligen av onnyt:

Den första iPhonen såldes väll enbart i USA.

Efter ett par månader så kom den även till Frankrike, Storbritannien och Tyskland.

Jag saknar min gamla original-iPhone. Sett till sin tid så var det den bästa telefon som jag har haft och jag tycker fortfarande att det är den snyggaste iPhone-modellen. Tyvärr så tappade min dåvarande partner den i skogen under en utflykt (nej, det var inte därför som det tog slut).

Ursprungligen av Papperskatt:

Efter ett par månader så kom den även till Frankrike, Storbritannien och Tyskland.

Jepp, i november 2007 släpptes den i UK, Frankrike, Tyskland, Spanien, Irland, Portugal och Österrike.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-02-11 12:14
Ursprungligen av Mattias Rådström:

TL;DR, min K850i var överlägsen den första iphonen vid launch för under halva priset. (Och det fanns många telefoner som var ännu bättre)

Där håller jag inte med. Specifikationsmässigt kanske din K850i var bättre men knappast användarmässigt, och när det gäller kopplingen till OSX så fanns det ingen telefon, och finns fortfarande inte, någon som kan matcha iPhone.

Fortfarande samma tugg nu, som för tjugo år sedan. Tekniska specar mot praktisk användning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-11 13:48

Om man går in och läser på Mattias Rådström´s profil så kan man se att han gjort 7 inlägg och alla är av negativ natur mot Apple.
Ni kan själva dra era slutsatser av det.

För mig är det helt obegripligt att det fortfarande finns personer som argumenterar emot iPhone som revolutionerande.
Vi har facit i hand och ändå är det dom som försöker.

1
Bevaka tråden