Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textredigering på Ipad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det blir allt populärare att skriva både kort och långt på sin Ipad vilket applikationsutvecklarna givetvis noterat. Vi har tittat närmare på fem olika textredigerare som gör dig ännu mer kreativ.

Läs hela artikeln här

Citat:

Dokument kan exporteras till Pages-, Word- och pdf-format, och dessa kan också skickas till en annan applikation i din Ipad, exempelvis Dropbox

(Hittade hur man gör)

Sättet man gör detta är ganska väl dolt. Man måste först välja ett format o därefter välja app, kan ju tycka att förfarandet borde ha varit tvärtom. Jag har inte ens vetat att det gick förrän nu utan använder Printopia på mac(datorn funkar som server) för att skicka filer till Dropbox eller skriva ut. Detta förutsätter dock att datorn är igång

Senast redigerat 2013-02-12 11:36
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Förklara gärna hur jag gör detta i Pages-appen för det alternativet finns då inte i min app o jag har såväl Pages som Dropbox på iPad'en

Enda sättet för mig att spara pages-dokument i dropbox är att exportera dem dit via macen mha ett extra program på datorn som heter Printopia. Det förutsätter dock att datorn är igång

Annars använder jag Pages flitigt på iPad

Bild fem och sex i Pages-testet torde visa dig hur du gör. Välj "Öppna med annat program".

Ursprungligen av Joacim Melin:

Bild fem och sex i Pages-testet torde visa dig hur du gör. Välj "Öppna med annat program".

Jag hann hitta det o redigera inlägget innan men tack iaf

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-02-13 09:32

Ett intressant följdtest till denna vore vilka tangentbords lösningar som fungerar bäst för både stationära och de på resande fot. Logitech har ju flera lösningar, men det finns säkert många fler där ute.

Ursprungligen av andas:

Ett intressant följdtest till denna vore vilka tangentbords lösningar som fungerar bäst för både stationära och de på resande fot. Logitech har ju flera lösningar, men det finns säkert många fler där ute.

Vi har testat ett par tidigare men kommer summera detta snart i ett större test. Bra förslag!

Jag funderade lite över kommentarerna om MarkDown då det lät som att stöd för MarkDown kunde betraktas som en lite nackdel. Det förstår jag inte. Om du inte vill använda MarkDown så är det bara att låta bli. Fördelen med MarkDown är att du sparar allt som vanlig text, "taggar" delar av texten med vanliga textsymboler (_för att ge underline_, __för att ge bold__ etc och sedan parsar texten om du vill formattera den.

Hela syftet med MarkDown var väl att du skulle spara texten som vanlig text och kunna använda vilken editor som du ville?

Det innebär att om du inte vill använda Markdown så kör du bara som vanligt och du märker ingen skillnad.

Använder själv helst Office2 HD. Bra Dropbox-integration.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag funderade lite över kommentarerna om MarkDown då det lät som att stöd för MarkDown kunde betraktas som en lite nackdel. Det förstår jag inte. Om du inte vill använda MarkDown så är det bara att låta bli. Fördelen med MarkDown är att du sparar allt som vanlig text, "taggar" delar av texten med vanliga textsymboler (_för att ge underline_, __för att ge bold__ etc och sedan parsar texten om du vill formattera den.

Hela syftet med MarkDown var väl att du skulle spara texten som vanlig text och kunna använda vilken editor som du ville?

Det innebär att om du inte vill använda Markdown så kör du bara som vanligt och du märker ingen skillnad.

Markdown i sig är absolut ingen nackdel. Det jag menade i texten var att Byword erbjuder formatteringsfunktioner även för de som inte kan eller vill lära sig Markdown för att formattera sin text. Om man redan kan Markdown finns det ju gott om alternativ att välja mellan.

1
Bevaka tråden