Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera filer & mappar i finder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-26 16:51

Jag använder Path Finder sedan länge. Mest för hur Path Finder hanterar sorteringen av filer och mappar. Själv tycker jag om att ha filerna först och mapparna under i list view. Men om man är inne i ett program och ska öppna en fil inifrån, så kommer man i gamla OS X finder mode och filer och mappar är huller om buller.

Finns det någon fix, pluggin eller inställning nu för tiden som jag bara missat?

Ursprungligen av Matsaki:

Jag använder Path Finder sedan länge. Mest för hur Path Finder hanterar sorteringen av filer och mappar. Själv tycker jag om att ha filerna först och mapparna under i list view. Men om man är inne i ett program och ska öppna en fil inifrån, så kommer man i gamla OS X finder mode och filer och mappar är huller om buller.

Finns det någon fix, pluggin eller inställning nu för tiden som jag bara missat?

Det är väl programmets egna "finder" som dyker upp?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-02-26 21:30

Japp. Kan man fortfarande inte sortera som jag vill ha det med filer först och mappar sen i standard findern? Eller nån plugin som fixar?

Ursprungligen av Matsaki:

Japp. Kan man fortfarande inte sortera som jag vill ha det med filer först och mappar sen i standard findern? Eller nån plugin som fixar?

Känner inte till ngt sådant. Samma sak gäller mig som kör med Total Finder.

Då det är samma lika i de flesta program så misstänker jag att det är en feature som är tagen ur Apples ramverk.

1
Bevaka tråden