Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Reader-användare byter till Feedly

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter beskedet att Google lägger ned tjänsten Reader har den liknande tjänsten Feedly fått ett rejält uppsving.

Läs hela artikeln här

Nu har jag ersatt Google Reader och Reeder med Feedly och Newsify. Jag försökte länge och väl att ersätta mitt RSS-läsande med Twitter, men jag var ärligt talat aldrig riktigt nöjd med att läsa nyheter på det viset, även om jag använder Twitter ganska mycket annars.

Nu använder jag Feedly för synk, men deras app var inte mycket att hurra för. Newsify verkar klart bättre och stöder Feedlys API.

Hur har ni andra RSS-fans gjort?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-24 14:26

Reeder skulle komma med stöd för feedly innan Google Reader läggs ner. Det börjar närma sig och ingen uppdatering har kommit än, hoppas fortfarande på denna lösning.

Jag provade Feedlys app men tyckte att gränssnittet var hemskt, gillar enkelheten hos Reeder.

Håller med helt, därför jag valde Newsify. Dessutom har ju inte Reeders iPadapp uppdaterats på evigheter, och på hemsidan står det bara att den ska uppdateras inom de närmsta månaderna, så jag bytte helt enkelt...

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-06-24 14:37
Ursprungligen av Capeman:

Håller med helt, därför jag valde Newsify. Dessutom har ju inte Reeders iPadapp uppdaterats på evigheter, och på hemsidan står det bara att den ska uppdateras inom de närmsta månaderna, så jag bytte helt enkelt...

Tack för tipset, Newsify fyller all funktionalitet jag behöver, så nu slipper jag testa fler appar för detta ändamål.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-27 21:29

Såg att en ny version av Reeder med stöd för bland annat Feedly är skickad till App Store. Tyvärr inte till iPad eller Mac än, de plattformar där jag använder programmet mest. :/

Ok, synd. Tycker Newsify är minst lika bra på iPhone som Reeder var, men på iPad kändes det enklare med Reeder.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-06-28 15:27

Jag har aldrig sysslat med RSS (eller fattat hur det fungerar riktigt). Men jag tror att jag vill använda det. Har prövat twitter ett tag för att få relevanta nyheter från olika sajter summerade för mig, men jag är inte nöjd med formatet. Framförallt att det blir för få tecken för att man ska hinna få upp intresset i bland. Jag inbillar mig att man har större frihet att formulera sig i RSS innan läsaren måste klicka på länken.

Så min konkreta fråga är: Om jag vill börja använda RSS-flöden på min Mac, vilken läsare ska man då satsa på?

Jag kör feedly och är riktigt nöjd. Det som stör mig är att jag inte riktigt fattar vad deras äffärsmodell är. På något sätt betalar man ju oftast, även för det som är "gratis".
- There is no such thing as a free lunch.

1
Bevaka tråden