Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV med Wifi-problem byts ut

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har informerat internt om att ett mindre antal enheter av tredje generationens Apple TV har problem med Wifi. Enheterna kan bytas ut gratis upp till två år efter produkten köptes.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

...De sista fyra bokstäverna måste vara DRHN och det tredje och fjärde tecknet måste innehålla något av följande kombinationer:...

MacRumors har uppdaterat sin artikel. Det ska tydligen vara fjärde och femte tecknet.

http://www.macrumors.com/2013/04/15/apple-ini...

Senast redigerat 2013-04-16 19:38

Om MacRumors har rätt i att det ska vara fjärde och femte tecknet, så är en av mina Apple TV kvalificerad för att bytas ut. Alla har DRHN på slutet, och en av dem har HJ som fjärde och femte tecken.

Och vi har faktiskt märkt att den har tappat kontakten med nätverket ett antal gånger.

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-04-17 14:22

Båda mina är drabbade. Flyttade precis och har dom inte längre kopplade med nätverkskabel. Båda strular, blir att åka till Emporia och byta ut dom. vet någon om de gör direktutbyten i AppleStore?

Ursprungligen av Cribe:

...vet någon om de gör direktutbyten i AppleStore?

I USA - ja. (se MacRumors forumtråd på länken i mitt tidigare inlägg)
I Sverige - vet ej.

Den av oss som först kommer till Emporia får väl återrapportera här hur det gick.

Var lämnar man in en drabbad enhet?

Ursprungligen av simonnn:

Var lämnar man in en drabbad enhet?

Hos Apple eller en av dess resellers bör gå bra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-04-18 18:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I USA - ja. (se MacRumors forumtråd på länken i mitt tidigare inlägg)
I Sverige - vet ej.

Den av oss som först kommer till Emporia får väl återrapportera här hur det gick.

Sitter på Genius-baren på Apple Store nu.

Har precis fått två nya direkt i butiken.

Tänk på att boka tid online innan du åker hit. Fick vandra runt på Emporia i över en timme innan dom hade tid.

Tack för snabba svar

Jag ringde Apple Support... de ville göra en återställning som innehöll ungefär samma problem som innan med att ansluta till wifi.
Idag slutade den skicka bild... jipie...

Idag blev det äntligen av att köra till Emporia och Apple Store, för att få min Apple TV utbytt.

Men jag blev lite förvånad när han sa att där bara var ett par veckors garanti kvar. Enligt Apples system var den såld 2012-05-16. Men jag köpte den 2012-08-07 på NetOnNet. Det betyder förmodligen att NetOnNet kör med grå-import, och att enheten registrerades som såld redan när NetOnNet köpte in den någonstans i världen. Eller har ni någon annan teori hur garantitiden har börjat räknas från ett datum så långt före mitt köp?

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-05-01 22:02
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Idag blev det äntligen av att köra till Emporia och Apple Store, för att få min Apple TV utbytt.

Men jag blev lite förvånad när han sa att där bara var ett par veckors garanti kvar. Enligt Apples system var den såld 2012-05-16. Men jag köpte den 2012-08-07 på NetOnNet. Det betyder förmodligen att NetOnNet kör med grå-import, och att enheten registrerades som såld redan när NetOnNet köpte in den någonstans i världen. Eller har ni någon annan teori hur garantitiden har börjat räknas från ett datum så långt före mitt köp?

Jag reggar alltid alla mina produkter på Apples supportsida https://supportprofile.apple.com/
Har köpt totalt 4st ATV. 3 av dom från NetonNet. Bara en av dom krånglade vid registrering. Skrev ett mail till supporten. Mailade kvittot till dom sen reggade dom in den på rätt datum.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Idag blev det äntligen av att köra till Emporia och Apple Store, för att få min Apple TV utbytt.

Men jag blev lite förvånad när han sa att där bara var ett par veckors garanti kvar. Enligt Apples system var den såld 2012-05-16. Men jag köpte den 2012-08-07 på NetOnNet. Det betyder förmodligen att NetOnNet kör med grå-import, och att enheten registrerades som såld redan när NetOnNet köpte in den någonstans i världen. Eller har ni någon annan teori hur garantitiden har börjat räknas från ett datum så långt före mitt köp?

Ja, NetOnNet kör ofta med grå-import.

1
Bevaka tråden