Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om Google gjorde bilar...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni kanske har sett den lustiga texten "Om Apple gjorde bilar..." som fått cirkulation på nätet? (Om inte: http://tinyurl.com/cd2rcsh )
Skrev min egen utifrån perspektivet om Google skulle göra det, enjoy!
(Mod: känns som fel forumdel, men kunde inte skriva i Lounge. Flytta eller kassera tråden annars.)

------

Om Google gjorde bilar....

- Google Car™ är Open Source och fungerar(1) på alla(2) vägar(3).
(1) Google Car™ är annonsfinansierad och kan således inte reklameras. Kundtjänst kan ev. nås från utvalda enheter på tel (+1) 800-FCK-YSLF vardagar mellan 04.38-04.39 (gäller endast Halebop-kunder med riktnr 077).
(2) Grusvägskompabilitet kräver senaste Google Car™ 8.1.9.415 Smelly Hamburger Lollipop Sandwich och släpps eventuellt till din bil inom 9 mån.
(3) Topphastighet, framkomlighet och tillgänglighet varierar kraftigt beroende på modell och vägoperatörers begränsningar.

- Google OpenRadio™ bilstereo som tar in hela världens ljudsändningar, även privata och krypterade Skype-samtal från oskyddade trådlösa nätverk i din närhet. Påträngande ofta bryts det för reklammeddelanden, baserade på dina passagerares e-posthistorik från deras privata Gmail-konton.

- Google lanserar Google Petrol™ - egna bensinstationer med gratis bensin. Efter ett år finns inga andra bensinmackar kvar, trots att Googles kvalitet på bensinen är märkbart sämre och skadar motorer med fler än fyra cylindrar. Sex månader senare stänger Google över natten alla stationer utan förvarning. "Bensin ligger inte längre i Googles intresse."

- Ett Google-konto krävs för att tanka bilen. I användaravtalet får Google oinskränkt rätt att "anonymt" avlyssna all kommunikation i bilen och konstant spåra bilens position i syfte att leverera mer träffsäkra annonser.

- Bränsleåtgången övervakas noggrannt och rapporteras (tillsammans med annan data) till Google. Googles bensin är gratis så ingen bryr sig om att förbrukningen är 8 liter/mil. Tanken är liten för att uppmuntra frekventa besök på Google Petrol™ stationer där avancerade kameror i butiken följer dina ögonrörelser och rankar de varor du tittat på baserat på en hemlig avancerad algoritm (Extremely Closed Source Algorithm). Alla köp registreras och processas av Google Checkout.

- Tidigare hade Google ett djupgående och lukrativt samarbete med Volkswagen AG. Googles VD satt t.o.m. i VW's bolagsstyrelse och hade djup insyn i Audis strikt konfidentiella projekt "FlyCar" -- som senare revolutionerade världen och tog alla andra biltillverkare på sängen med världens första användbara antigravitationsmotor. 18 månader innan Audi FlyCars lansering grundades projektet Google Car™ med att Google hade "kommit över" en mystisk prototyp märkt "FlyCar".

- Google köper General Motors långt över börskursen i ett desperat försök att lära sig tillverka konkurrenskraftiga bilar. Fiasko, ingen köper GM's (Google Motors™) bilar när de kostar pengar. Redan första året avskedas 50% av de anställda, året därpå majoriteten av resten.

- Två år efter att Google Car™ lanserats finns bara VW och Hyundai kvar som (lönsamma) biltillverkare.

- Den skulle inte på något vis vara begränsad att omkonfigureras/omdesignas av ägaren. Resultat: 95% saknar airbags, 86% har konfigurerat bort bromsarna, 58% har ersatt framrutan med Facebook HomeScreen och ser bara sina vänners aktivitet i stället för mötande trafik.

- Under huven kan man enkelt byta bensintank. Många kinesiska pirattillverkare erbjuder billiga utbytestankar som tenderar att explodera i temperaturer över 20 C. Eftersom huven måste gå att öppnas går den ofta sönder vid beröring och lossnar gärna i hastigheter över 45 km/h.

- Ratten skulle ersättas med Google Autodrive™: Du -"Take me home!" Autodrive™ - "Sure! After we visit the Paid Advertiser of the Day Based on Your Presumed Interests "BILTEMA" for at least 45 minutes"

- Modeller i alla varianter och prisnivåer finns. Efter ett par månader kommer en ny version av programvaran med viktiga säkerhets- och buggfixar, förbättrade vägegenskaper, bättre bränsleförbrukning och nya finesser och funktioner -- men din bilmodell är inte kompatibel än och kommer att få uppgraderingen om 12-18 månader, om alls. Du tvingas köpa en ny bil fastän denna bara är 3 mån och får ut max 25% av vad du nyss betalade för den.

- Standardmotorn i premiummodellerna är en 12-liters på 1200 hk som drar 45 liter/mil. Som tur är finns det ju billiga utbytestankar. Men eftersom bilen väger 5 ton och är gjord för väg-, terräng, och vattenkörning är topphastighet bara 14 km/h.

- Inga garantier gäller eftersom Google inte har någon kundtjänst som går att nå. Bilen var ju dessutom gratis, så; SLUTA GNÄLL ELLER KÖP EN ANNAN BIL!!

- Varje ny generations modeller har olika drivmedel, hjulstorlek, antal säten, maxlast, markfrigång, instrument, reglage och mjukvaruversioner. Det är helt omöjligt att tillverka extrautrustning och tillbehör som fungerar acceptabelt på alla modeller, så Google Car™-ägare får nöja sig med knappt användbara universaltillbehör som ofta ramlar av eller orsakar systemkrasch på E4:an. Alla tillbehör måste vara gratis för att attrahera Google Car™-ägare -- tillbehören är nedlusade med dold elektronik som infekterar bilens system och kör dig ofrivilligt till avlägsna platser där kriminella element rånar dig på allt du äger och har.

- Man behöver inget körkort då Google har kringgått gällande lagstiftning i alla länder, mutat regeringar och fått sina modeller klassade som trehjuling.

- Om en lampa går sönder, Google NoSight™, kan du inte kontakta Google och ta reda på vad modellen heter eller var man kan få tag på en ny eftersom Google inte har någon kundtjänst.
Däremot *kan* du skruva i vilken lampa som helst (eftersom Google Car™ är "öppen") men Google tar inget som helst ansvar för konsekvenserna. Undersökningar visar att 96% av lampmodeller orsakar allt från epilepsiframkallande blinkningar till explosioner.

- Google tycker att man *borde* få parkera precis var och hur som helst oavsett lagar och regler och uppmanar dig att göra det. Om några år kommer Google att lansera Google VertiPark™, vertikala virtuella parkeringsplatser. Ett år senare har alla parkeringsbolag gått i konkurs, alla p-lisor blivit arbetslösa och alla parkeringsplatser blivit bebyggda. Då lägger Google över en natt och utan förvarning ned Google VertiPark™. "Parkeringar ligger inte längre i Googles intresse."

- Går batteriet sönder eller tar slut kan du kostnadsfritt få ett nytt på valfri Google Petrol™ station (tillgänglighet garanteras ej). Ingen installationshjälp erbjuds och felaktig montering kortsluter bilens styrsystem efter 8-12 mil.

- Inbyggd GPS med kartsystemet Google PaidPlaces™ är standard i alla modeller och innehåller Sponsrad Information om alla Sveriges platser och företag som köpt AdWords-annonser för minst $8000 (Google's direkta eller indirekta konkurrenter nedrankas dock med 90% per automatik). Övriga resultat visas först när din Google Car™ checkat in via Google+ på två Sponsrade Platser.

- Ordet "G-ride" kommer i folkmun betyda "att färdas med ett annonsfinansierat fordon" och införas i SAOL. Google kommer via sin armé av jurister att försöka få definitionen ändrad till "att färdas med ett av Google™ annonsfinansierat fordon".

- Den får köras i alla temperaturer och förhållanden (på egen risk). Google tar inget som helst ansvar om bilen tar in vatten och din familj drunknar som konsekvens av att försöka korsa ett vattendrag i -40 C. Men du får gärna testa då Google samlar in värdefull data om dödsfallen och kan använda ljudinspelningarna i kommersiella syften.

- Kompatibel med alla släp och husvagnar via bilens universaldragkrok(1). En studie har dock visat att 67% av dragna husvagnar separerat under färd pga dålig passform och avsaknad av låsmekanism. Endast 28% av olyckorna har dock resulterat i dödsfall, en klart acceptabel felmarginal.
(1) strömkontakt för korrekt koppling av blinkers och bromsljus kommer till utvalda enheter i v. 12.8.65.87 Swamprat Girlygirl Blowdryer Mush™ under Q3 2028.

Bra skrivet och väldigt mycket underhållande!

  • Medlem
  • 2013-06-29 08:29

http://tinyurl.com/cd2rcsh
-varför lägger du den på facebook? Jag kan inte se den.

Ursprungligen av reze:

http://tinyurl.com/cd2rcsh
-varför lägger du den på facebook? Jag kan inte se den.

Om Apple gjorde bilar....

- Helt inkompatibel med svenska vägar. Kräver iRoad. Går att köpa från Apple Store för 300 kronor metern. Måste jailbreakas om man vill köra på mindre vägar utanför tätort.

- Ingen radio, endast Itunes. Du kan inte lägga till låtar i stereon utan måste köpa dom till din bil. Endast din bil.

- Går ej att tankas med vanlig bensin. Enbart på Apples egna stationer. iFuel 35 kr litern.

- En adapter krävs för att tanka bilen.

- Bränsleåtgången är 2-3 gånger så hög mot vanliga bensinbilar. Tanken är dock bara hälften så stor att iCar-förarna kan hävda att en full tank iFuel kostar lika mycket som en full tank bensin.

- Apple copyrightar fyra hjul & ratt och stämmer skiten ur övriga biltillverkare.

- Två år efter att iCar lanserats skulle tonåringar värden över vara övertygade om att Apple uppfann bilen.

- Den skulle inte ha några rutor (windows)

- Huven går ej att öppnas utan man måste lämna in den på lagning till en iMack

- Ratten skulle ersättas med Siri: Du -"Brake!!" Siri - "There are no bakery´s nearby"

- Tvåsitsig modell utan extrautrustning kostar ca 350k. Finns endast i svart. Efter ett par månader lanseras en vit med glastak och då vill alla byta.

- Standardmotorn är en 1,0 liters på 65hk, iSport-modellen är en 1,2 liters på 74hk och kostar 100k extra.

- Service skall göras efter varje 300 mil för att garantin skall gälla. Kostnad 5k / gång.

- Varje ny generations modeller har olika anslutningar än den förra så man måste köpa nya däck för varje ny bil. Men den kommer såklart bli en supersuccé försäljningsmässigt ändå.

- Man behöver inte ha med sig körkort då detta finns inbyggt i bilen (tas ut en avgift för detta såklart), fungerar dock bara i USA och Japan.

- Om en lampa går sönder, iHeadlight, måste bilen lämnas in för byte, ca 2000kr per lampa.

- Man kan endast parkera på särskilda parkeringsplatser, iPark, som köps som tilläggstjänst via iTunes. Max 5 parkeringsplatser per iCar är tillåten.

- Går batteriet sönder eller tar slut är det dags att köpa ny bil.

- Inbyggd GPS med kartsystemet i´M Lost är standard i alla modeller och garanterar att minst 60% av Sveriges städer finns med.

- Ordet "bil" kommer fasas ut och ersättas av samlingsnamnet "iCar" för att det är något "speciellt".

- Den får endast köras i temperaturer mellan 5 och 30 grader C och om det är fint väder. Annars gäller inga garantier.

- Ej kompatibel med dagens husvagnar och släpvagnar men en adapter finns att köpa för att få dragkroken kompatibel. (Dock slutar försäkringen iSafe att gälla då).

1
Bevaka tråden