Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill komma åt min Time Capsule utifrån, genom min Dovado och airport Extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-22 15:07

Hej!

På kontoret har vi följande konfiguration på nätverket:
1 st dovado 4GR som ansluter till internet med en Telia 4G-dongel. Wlan är avstängt, men den routrar nätet internt.
1 st Airport Extreme i bryggläge som delar ut trådlöst. Sitter med kabel i Dovadon.
1 st Time Capsule i bryggläge som står längre in i lokalen, med en nätverksskrivare ansluten till sig.

Nu vill jag också komma åt TC:n när jag sitter på andra platser, för att kunna jobba mer effektivt. När jag kollar i Systeminställningar -> iCloud så står det "Ställ in routern för bättre prestanda" på Tillbaka till min Mac.

På routern, alltså Dovadon, har jag öppnat för UPnP och ett gäng portar mot TC:n (4500, 5353 och 5354). Det gav ingen skillnad. Har ni några tips på vad jag ska ändra för att lyckas?

Att ställa Dovadon i bryggläge är inte aktuellt eftersom det ger väldigt instabilt nät av någon anledning.

Marcus.

Tillåter Telia inkommande trafik på portarna du behöver ha öppna?
Har du öppnat både TCP och UDP?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-23 11:03
Ursprungligen av keptang:

Tillåter Telia inkommande trafik på portarna du behöver ha öppna?
Har du öppnat både TCP och UDP?

Både TCP och UDP är öppet, men det verkar ju som att Telia inte direkt är kända för att släppa igenom trafik hur som helst. Jag pratade med supporten och enligt honom så är det publikt IP och öppet för trafik in på mitt abonnemang.

Marcus.

1
Bevaka tråden