Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail laddas inte ned från mitt yahoo-konto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Med start idag ca kl 08.37 så laddas inte längre epost ned från min "Yahoo mail" till min Mail-klient (Apple Mail).
När jag går in på Yahoo mails hemsida så ser jag att jag har läst + oläst epost som inte laddas ned till min Mail-klient på datorn.
Jag har internetuppkoppling så det är inget problem.

När jag kör igång datorns Mail-Klient och klickar på "hämta epost" så visas i rutan för "Mail-aktivitet" ex. "inkommande brev 31 av 31, 24.9 kb/s" och sedan en blå liten liggande stapel (som ska visa att epost laddas ned till min Mail-klient) men i själva verket händer ingenting.

Jag har prövat att starta om datorn. Jag har tvångasavslutat programmet Mail och startat om det flera gånger, men ingen händer.
Jag har inga problem att skicka email.

Vad göra? förslag?
med vänl hälsn Jonas
(ps. jag tittade först runt bland andra Mail-trådar på forumet men kunde inte se att någon haft samma problem)

Vad har du som utgående mailserver?

yahoo smtp - funkar bra att skicka iväg epost men ingen epost laddas ned till min dator.

Ursprungligen av jonasludvigsson:

yahoo smtp - funkar bra att skicka iväg epost men ingen epost laddas ned till min dator.

Antar att du har ngn av dessa?:

smtp.mail.yahoo.com (SSL enabled, port 995)

plus.smtp.mail.yahoo.com (SSL enabled, port 465, use authentication)

Ursprungligen av barbapappa_86:

Antar att du har ngn av dessa?:

smtp.mail.yahoo.com (SSL enabled, port 995)

plus.smtp.mail.yahoo.com (SSL enabled, port 465, use authentication)

Hej!
det slutade med att jag uppgraderade till Yahoo mail plus och testade att ladda ned mail via imap, då funkar allt.. Tack för de förslag du haft. Jag uppskattade dem i alla fall även om jag nu gjorde på ett annat sätt.
med vänl hälsn Jonas

1
Bevaka tråden