Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung smart view - ERROR

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-04-27 16:02

Någon mer med en Samsung smart tv som stör sig på deras app Smart View?
Jag köpte min TV i julas, då funkade appen. Efter en uppdatering efter nyår ballade det ut fullständigt och nu kan jag inte göra ett skit med den! För någon vecka sedan kom en uppdatering, men den gjorde bara att 2013 års modeller fungerade med appen, eller inte fungerar menar jag...
Vad är detta? Ska det verkligen fungera såhär från ett företag? Trodde de ville ha nöjda kunder?
Jag har mailat Samsungs support, och de bekräftar problemet, men har ingen prognos på om eller när problemet beräknas vara löst.

I mina ögon är detta riktigt jävla pissdåligt! Finns det fler här med liknande erfarenheter?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-27 22:31

Sitter med en något äldre Samsung, PS50C7705. Appar har försvunnit utan förvarning, och de som finns är inte alltid i HD!
Brukar komma en uppdatering per år, så förvänta dig inga underverk.
Känns som om det skulle ge mer att maila till Sydkorea än till supporten i Sverige.

  • Medlem
  • 2013-04-27 22:36

Tycker det är rätt bedrövligt när man använder detta som en argument i sin marknadsföring.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-01 08:24

Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera om inte varan uppfyller det säljaren utlovar. I tre år.

Ursprungligen av kenjon:

Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera om inte varan uppfyller det säljaren utlovar. I tre år.

Skulle vara intressant om man drev den frågan.

  • Medlem
  • 2013-05-01 16:02
Ursprungligen av kenjon:

Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera om inte varan uppfyller det säljaren utlovar. I tre år.

Jag tror tyvärr att den lilla konsumenten har riktigt svårt att få rätt mot stora företag. Sedan spelar det ingen roll om företaget heter Apple, Google, Volvo, Skanska eller vad det nu kan vara.
Men kikar man i omdömena på App Store så inser man att detta är ett riktigt gammalt problem. Jag har läst recensioner från slutet på 2011 (tror jag det var) och redan då tycktes det vara enorma problem med appen. Något som Samsung helt enkelt har skitit i att rätta till.

Rent hypotetiskt, tror ni att man skulle ha en chans att få häva köpet?

När smart-tv:n blir dum
http://www.radron.se/artiklar/nar-smart-tvn-b...

Personligen skulle jag bara vilja ha en 60"-70" stor bildskärm utan några som helst smartfunktioner, allt krut skall vara lagt på bildkvalitet. TV-mottagare eller högtalare i tv:n behöver jag inte heller. Det smarta har jag i min Mac Mini, tv-kanaler och inspelning hanteras av digital-tv-boxen och min reciever sköter ljudet.

Senast redigerat 2013-05-01 16:41
Ursprungligen av Dalle:

Jag tror tyvärr att den lilla konsumenten har riktigt svårt att få rätt mot stora företag. Sedan spelar det ingen roll om företaget heter Apple, Google, Volvo, Skanska eller vad det nu kan vara.
Men kikar man i omdömena på App Store så inser man att detta är ett riktigt gammalt problem. Jag har läst recensioner från slutet på 2011 (tror jag det var) och redan då tycktes det vara enorma problem med appen. Något som Samsung helt enkelt har skitit i att rätta till.

Rent hypotetiskt, tror ni att man skulle ha en chans att få häva köpet?

I princip borde man kunna häva köpet, tycker jag. Det är ett solklart fel på varan när den inte kan användas på avsett vis. Sen är det vitt skilda ting att ha rätt och att få rätt. Jag hade provat. Prata med konsumentrådgivaren i kommunen först.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-02 21:52

Visst kan man häva köpet! Men processen ska inte ske mot Samsung et al, utan mot den affär där man köpte den.

  • Medlem
  • 2013-05-03 09:25

Jag får fundera på saken. Jag är ju trots allt förbaskat nöjd med TVn. Det är mest en principsak eftersom samsung verkar vägra ta sitt ansvar att fixa till rutten programvara.

Finns det någon här med tips på schysta LED-apparater som går fint att styra med iPhone? Storlek runt 46" och pris runt 10 000:-.

1
Bevaka tråden