Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail envisas med att visa sökresultat från Papperskorg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-27 22:05

När jag söker efter brev i Mails sökfönster får jag alltid en massa träffar från Papperskorgen. Oftast är det ofärdiga versioner av ett mail som sedan är skickat. Det är ett ofog, och tråkigt att behöva sitta och slänga en massa post som redan egentligen raderats av programmet. Varför ligger de där? Finns det någon inställning? Det hjälper ju inte att ställa in att Mail ska tömma Papperskorgen när jag stänger ner.

Info: jag har Gmail samt en webbklient från mitt jobb (MDaemon) – bägge mailprogrammen körs också på webben samt i andra datorer och min Android. Inställningen på bägge är IMAP (Exchange är tyvärr inget alternativ). Och det verkar mest vara Gmail som åstadkommer detta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-30 22:56

Jag tror det beror på att när du kastar ett mail från Gmail i Papperskorgen, flyttas det egentligen till Alla Mail. Eller egentligen får etiketten Alla mail, eftersom Gmail inte hanterar mappar.
Ett riktigt IMAPserverprogram gör inte så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-03 14:59
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror det beror på att när du kastar ett mail från Gmail i Papperskorgen, flyttas det egentligen till Alla Mail. Eller egentligen får etiketten Alla mail, eftersom Gmail inte hanterar mappar.
Ett riktigt IMAPserverprogram gör inte så.

Tack för det – jag ska undersöka det!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-23 16:46

Apple Mail/Preferences/General/When searching all mailboxes, include results from:

Avmarkera Trash.

1
Bevaka tråden