Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikoner lågupplösta i docka och "appbyte"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-04-28 00:12

Just nu är det Safari som ser skum ut, någon annan gång kan det vara något annat program. Både i dockan och nör man växlar mellan olika program. Omstart av Safari hjälper inte.
(Jag har 19 dagar utan omstart av datorn.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-28 01:53

Sådant får jag ibland i förhandsvisningen av program-mappen. Logga ut och logga in brukar hjälpa. Varför det blir så vet jag inte men det kanske någon annan vet

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-04-28 08:52

Det finns ett par trådar i Apples diskussionsforum om detta problem:

https://discussions.apple.com/thread/4366546?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.com/thread/2132399?start=360&tstart=0

Men de verkar inte ha en riktigt fungerande lösning..

  • Medlem
  • 2013-04-28 12:26

Och symptomen skiljer sig mellan dem som postar och mellan dem och mig. Skumt. Jag har tex en skarp Safariikon i Finder, men inte i docka eller programswitchern. En del har en lågupplöst ikon även i programmappen, fast då inte inne i programpaketet. Skumt.

Ibland kan det bero på att programmet uppdaterats men att en "gammal" ikon ligger kvar i docken. Att dra bort den och lägga till på nytt kan hjälpa.

Men det finns också exempel på motsatsen då ingenting hjälper. QT7 på jobbdatorn är en ständigt återkommande bråkstake. Dock funkar det ok på hemmamaskinen med samma QT-version och samma OSX-version.

För lite RAM kan också ställa till det har jag märkt. Ibland vill inte tumnaglarna i en bild "skärpa till sig", och då kan även de suddiga programikonerna dyka upp.

Det var ett bra tag sedan jag såg det där så minnet kanske sviker, men jag har för mig att en storstädnlng med Cocktail hjälpte mig då.

  • Medlem
  • 2013-05-06 20:05

ofrivillig omstart av datorn tycks ha hjälpt den här gången.
rambrist tror jag inte på i mitt fall eftersom jag aldrig slår i taket (16 gb).

1
Bevaka tråden