Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undersökning om dagstidningar på surfplattor

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-29 14:04

Goddag 99Mac!
I dagsläget studerar jag Grafisk Design på Högskolan Dalarna i Borlänge och skriver på mitt examensarbete. Syftet med mitt examensarbete är att se vad läsare av dagstidningar på surfplattor tycker om reklam och se hur reklamen ska presenteras för att inte irritera men samtidigt attrahera.

En del av denna studie är en enkät som jag vore mycket tacksam om jag kunde få lite hjälp att fylla i, därför frågar jag er, medlemmarna på 99Mac om hjälp med detta. Tack ska ni ha!

Enkät: Enkät - Dagstidningar på surfplattor

Med vänliga hälsningar
Joakim Östberg

Done!

Återkom med resultatet sen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-29 14:12
Ursprungligen av keptang:

Done!

Återkom med resultatet sen.

Tack!
När allt är färdigt återkommer jag med resultat.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-29 14:56

*färdig*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-30 00:39

Saknade alternativet iPhone, om du nu inte räknar det som surfplatta. Köper ibland vecko-prenumeration med GP:s utmärkta app. Den ska naturligtvis helst avnjutas med iPad, men funkar faktiskt till nöds på iPhonen. Man får bra överblick i samma layout som papperstidningen och klickar på artiklar som kommer upp i löpande text som anpassas till liten skärm.

Anledningen att köpa "pappersversionen" i appen (istället för att nöja sig med web-versionen) är när jag vill ta del av icke-redaktionellt material och annonser. Alltså kan man på sätt och vis säga att jag ibland betalar för att få mer reklam

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 00:44
Ursprungligen av IngoX:

Saknade alternativet iPhone, om du nu inte räknar det som surfplatta. Köper ibland vecko-prenumeration med GP:s utmärkta app. Den ska naturligtvis helst avnjutas med iPad, men funkar faktiskt till nöds på iPhonen. Man får bra överblick i samma layout som papperstidningen och klickar på artiklar som kommer upp i löpande text som anpassas till liten skärm.

Enkäten handlar om iPad varför då blanda in iPhone?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-30 00:46

Jag trodde den mest handlade om reklam...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 00:50
Ursprungligen av IngoX:

Jag trodde den mest handlade om reklam...

Citat:

Syftet med mitt examensarbete är att se vad läsare av dagstidningar på surfplattor tycker om reklam och se hur reklamen ska presenteras för att inte irritera men samtidigt attrahera.

Inte min tolkning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-30 00:56
Ursprungligen av lappen71:

Inte min tolkning

Jaja, @joakimo får utesluta mitt svar, jag angav i enkäten att mitt svar gällde iPhone.
Men faktum är att numera sker i stort ett allt mitt nyhetsintag på väg till och från jobbet på iPhonen, orkar varken radio eller TV för tillfället. Och på Göteborgs numera överfulla spårvagnar skulle till och med en iPad vara för stor att slänga upp bland dom andra packade sillarna

Tillägg: Dessutom, svarade man nej på surfplatta så fick man alternativa frågor om reklamen på tidningsidor för dator. Jag använder ju exakt samma app för GP på iPhonen som finns till iPaden. Och den är som sagt var mycket bra.

Fixat, fast den typ av riktad reklam som enkäten handlar om finns inte i min lokala tidnings e-tidning....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-30 10:29

@Mymac4ever Det viktigaste var att få en allmän åsikt om riktad reklam i surfplattan.

Tack till alla för era svar!

1
Bevaka tråden