Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air i5 eller i7 med Snow Leopard finns det?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla hjälpsamma.

Jag har en gammal Macbook Air core2duo 1,6 ghz med 4 gb minne, köptes med Snow Leopard installerat.

Nu börjar mitt musikproducerande bli lidande av den blygsamma prestandan. Har dock testat Air med i5 Mountain Lion förinstallerat. och då är problemet att mina pluggar och min DAW, som är äldre, inte är kompatibla med det nyare operativsystemet. Jag vill ogärna lägga massa pengar på ny DAW och nya pluggar, så frågan blir:

Vilken är den starkaste core2duo Macbook Air i prestanda som går att få tag på nu (begagnad då)?

För visst är det så att man inte kan nedgradera en dator till äldre OS än vad den kom med?

Ursprungligen av Bjornbjorn:

...Vilken är den starkaste core2duo Macbook Air i prestanda som går att få tag på nu (begagnad då)?...

I rubriken frågar du efter i5 och i7, men här i själva inlägget frågar du efter Core2Duo.

Så jag lämnar den här länken...
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...
...så kan du själv kolla runt bland alla modellerna. Där står bl.a. vilket system de levererades med, och vilket högsta system de klarar.

Ursprungligen av Bjornbjorn:

...För visst är det så att man inte kan nedgradera en dator till äldre OS än vad den kom med?

Japp, så är det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I rubriken frågar du efter i5 och i7, men här i själva inlägget frågar du efter Core2Duo.

Så jag lämnar den här länken...
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...
...så kan du själv kolla runt bland alla modellerna. Där står bl.a. vilket system de levererades med, och vilket högsta system de klarar.

Japp, så är det.

Japp jag var lite oklar i rubriken, det beror på att det rådit oklarhet när jag frågat om detta i butiker.
Så jag kan utgå från att alla Mac:ar med i5 eller i7 går bort om man vill ha Snow Leopard, eftersom i5 och i7 kommit först efter att Lion och/eller Mountain Lion blivit standard som OS?

Tack för länken, ska kolla där!

1
Bevaka tråden