Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OSX Server - Lastbalansering

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp

Jag började fundera på lastbalansering av servrar och kollade lite på Xgrid men det är ju mer till beräkningsfarmar.
så jag funderar på om det finns några riktiga funktioner med lastbalansering/cluster till OSX Server?

Då EULA'n inte tillåter att köra MacOS på annan hårdvara än Apple (hackintosh) så borde väl alla virtuella lösningar uteslutas?

Så min fråga är: (om det ens är möljligt)
Att fylla ett rack med 100tal mac mini's och fått de att arbeta som 1stor server. (teoretiskt 100x16gb, 100x2,3ghz)
där man i sin tur kör paralells/vmware eller vad som nu passar ens ändamål.
Självklart får man koppla till en SAN,

Visst Xserve med raid hade väl med varit ett alternativ, men de säljs väl inte längre eller har jag fel för mig?

Hoppas ni kan läsa mellan raderna och förstå vad jag menar och gärna spinna vidare på området "Enterprise"
Apple kryper längre och längre in på företagen och då gäller det att vara i framkant med kunskap, så finns det någonstanns mer information om detta som ni kan rekomendera?
Det är ju bara en tidsfråga innan ovanstående kommer att vara ett scenarium i serverhallen.

//KRS

Kör linux istället, eller MS lösningar..
Apple går längre och längre ifrån denna enterprise-marknad (har ingen produkt alls för tillfället, och har inte haft på över 2 år).

Ja, Xserve är nedlagt sen över 2 år tillbaka.

1
Bevaka tråden