Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pop-up i OS X som försvinner efter en bråkdel av sekund

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej har något pop-up meddelande som blinkar till i OS X ungefär en gång i timmen.
Pop-upen försvinner av sig själv och visas bara i några hundradelars sekund, så alldeles för snabbt för mig för att se ett enda ord.

Några förslag på hur jag kan lyckas se den eller lista ut vad det är så jag stänger av det?

Har tänkt på att göra en skärminspelning kanske så jag kan frysa framen när det händer igen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-09 12:41

Kolla i systemmeddelanden om något relevant dyker upp där vid samma tidpunkt som meddelandet. Det kan ge en ledtråd om vilket mjukvara som orsakar problemet.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-05-09 14:04

Kan det vara den där plugin för Facebook video-chatt som stökar? Det var nåt med att den kollade efter uppdateringar elle nåt sånt emellanåt.

Jag har exakt samma problem, och det driver mig till vansinne.
Blev också tipsad om att det kanske var Facebook video chat plugin, men jag följde en guide för att avinstallera den och kunde då konstatera att jag inte ens hade den på datorn.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-05-09 19:08

Om det är samma sak som jag hade så är det ett meddelande om att Java vill köras.
Jag tror det försvinner om man stänger av brandväggen.
Fruktansvärt irriterande. Kommer inte riktigt ihåg hur jag löse det...

1
Bevaka tråden