Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro, repa på skärmen, möjlig garanti?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har en Macbook Pro 13 Retina, köpt på Mediamarkt November 2012.

Efter att jag har stängt locket på datorn så har det uppkommit en "punkt repa". Först trodde jag att det var en död pixel men tydligen så är det en repa, man kan känna det om man drar med nageln över skadan.
Punkt-repan bryter ljuset så att det uppkommer en ljus prick på skärmen, syns bäst mot svart bakgrund.

Efter lite googlande så verkar detta vara vanligt med Macbook Pro Retina. Denna typ av skada är mycket vanligare på Retina skärmarna eftersom de nya skärmarna saknar ett skyddande glas (de äldre modellerna har ett extra glas) samt att skärmen ligger dikt an mot tangenterna när locket är nedfällt.
Jag har använt datorn ytterst försiktigt, i ett fodral hela tiden.

Tror ni jag kan hävda att datorn har design brister och få en ny skärm på garanti?

Jag tar emot alla tips, för det kostar det 5.600 kr att byta skärm och jag har inte råd att betala så mycket pengar.

Här följer ett klipp där jag filmar skadan:

Har du ens pratat med Apple? Om inte, börja där.

Har svårt att tänka mig att detta ska gå på garantin om det har kommit en grus eller motsvarande mellan skärmen och datorn. Men som sagt, kolla med Apple. De är bra att göra med.

1
Bevaka tråden