Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort objekt i Finders sidofält

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för många objekt i Finders sidofält "Favoriter". När jag skall redigera sidofältet går jag till Finderinställningar - sidofält och avmarkerar de objekt jag inte vill ha med. Men det finns ett par objekt i sidofönstret som inte finns med i Finder-instälningar. Hur blir jag av med dem?

Klicka på objektet-> dra ut det från sin plats-> släpp upp musknappen -> POFF! Borta

Alt. om jag minns fel, högerklicka på objektet o välj "ta bort" ...eller nåt i den stilen

Fungerade perfekt. Tack för hjälpen!

Relaterad fråga: kan man byta namn på objekten i sidofältet? Om jag t.ex. lagt upp en mapp som en "favorit" i sidofältet, men vill ändra namnet på själva "genvägen" utan att för den skull ändra namnet på själva mappen?

Ursprungligen av erro67:

Relaterad fråga: kan man byta namn på objekten i sidofältet? Om jag t.ex. lagt upp en mapp som en "favorit" i sidofältet, men vill ändra namnet på själva "genvägen" utan att för den skull ändra namnet på själva mappen?

Nope, inte vad jag känner till. Det vore för avancerat för Finder.

Japp. Gäller även findergenvägar för nätverksmappar. Lätt att ställa till det för kollegorna om man råkar namna om en viktig projektmapp!

Lysande. Not! Allt är inte guld i Apple-världen.....

1
Bevaka tråden