Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min dator startar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-05-19 16:02

Hej ja undrar om det är någon som kan hjälpa mig, jag har en mac pro som inte vill starta den visar inget på skärmen och lampan blinkar (vid on off knappen) kan de va grafikkortet som är har gått sönder ?? tacksam för hjälp

@mj1: Om lampan blinkar regelbundet en gång per sekund så är det antagligen problem med ditt RAM. Har du bytt/uppgraderat minne nyligen? Se den här sidan för mer information: http://support.apple.com/kb/HT2341

  • Medlem
  • 2013-05-19 16:55
Ursprungligen av Luftvargen:

@mj1: Om lampan blinkar regelbundet en gång per sekund så är det antagligen problem med ditt RAM. Har du bytt/uppgraderat minne nyligen? Se den här sidan för mer information: http://support.apple.com/kb/HT2341

Tack, för snabbt svar, Nej jag har inte rört i datorn, men det är troligen fel på mina minne, för lampan blinkar en gång i sekunden.
skall köpa nya ram.
Tack för hjälpen

Ursprungligen av mj1:

Tack, för snabbt svar, Nej jag har inte rört i datorn, men det är troligen fel på mina minne, för lampan blinkar en gång i sekunden.
skall köpa nya ram.
Tack för hjälpen

Provat ta ur och sätta i de minnen du har igen? Det kanske bara är något glapp.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-19 17:20

Kan ev hjälpa putsa med kontaktspray för elektronik (ej 5-56/WD40/motsv) på kretskorten för minneschipsen!

I brist på annat funkar även t-sprit eller ren alkohol.

Använd antistatarmband eller åtminstone jorda dig i vattenkran, element el motsv innan du tar i datorns chassie och därefter minneskretsarna. Lägg chipsen på en antistatduk eller åtminstone en dagstidning. Undvik syntetkläder och gå inte omkring med skor på mattor utan stå still. Upprepa jordningsförfarandet om du hittar på annat emellan. Kretsarna är känsliga även för små (osynliga) urladdningar.

1
Bevaka tråden