Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4k -TV har rasat i pris på kort tid, när kommer Apples TV?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-22 14:03

Det sägs att priserna för UHD/4K paneler har sjunkit dramatiskt hos tillverkarna i
Kina/japan Sony släpper modeller som kostar mindre än hälften av tidigare 4K modeller och på Amazon säljs idag en 50" 4K för endast 1450 dollar vilket är sensationellt billigt http://www.amazon.com/Seiki-Digital-SE50UY04-...
Denna TV är säkert inte i absoluta toppklassen men ett tecken på att UHD TV snart kommer att säljas i större mängder.
Om Apple kommer släppa en TV så lär de satsa på UHD och tidpunkten för en lansering borde bli en bit innan jul i år.

Att hoppa på 4K utan att samtidigt ta steget över till OLED känns lite dumt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-02 20:54
Ursprungligen av simulacra:

Att hoppa på 4K utan att samtidigt ta steget över till OLED känns lite dumt.

OLED kan vara riktigt bra men har lidit av en hel del barnsjukdomar priset är dessutom betydligt högre så jag tror många föredrar att köpa en billig och bra LCD framför en 3-5 gånger så dyr OLED TV. Men kan Apple trolla fram en billig serie OLED TV's så är ju inte det fel.

Därför väntar man med 4K tills dess att OLED har blivit billigare, barnsjukdomarna börjar de få pli på och ett par år till kan man vänta.
Jag tror inte att det kommer att komma ngra prisvärda leverantörer av 4K än på ett tag.

Och oavsett teknologi så kommer en eventuell Apple HDTV inte att bli billig

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-02 21:47
Ursprungligen av simulacra:

Därför väntar man med 4K tills dess att OLED har blivit billigare, barnsjukdomarna börjar de få pli på och ett par år till kan man vänta.

Beror ju på om man vill ha något bättre nu eller om några år.

Ursprungligen av simulacra:

Jag tror inte att det kommer att komma några prisvärda leverantörer av 4K än på ett tag.

Menar du innehåll så är det ju en del på gång och uppskalat BluRay-material och 3D ser ju mestadels bättre ut på 4K än på vanlig Full HD, menar du 4K hårdvara så finns det ju som sagt redan en del.

Ursprungligen av simulacra:

Och oavsett teknologi så kommer en eventuell Apple HDTV inte att bli billig

Jo jag tror faktiskt att den kommer bli billig jämfört med konkurrenternas high end modeller, finns ingen anledning för Apple att ge sig in på TV marknaden om de inte kan sälja massvis av Apple TV och det lär de inte göra om de är dyra.

Ursprungligen av Gordy:

Jo jag tror faktiskt att den kommer bli billig jämfört med konkurrenternas high end modeller, finns ingen anledning för Apple att ge sig in på TV marknaden om de inte kan sälja massvis av Apple TV och det lär de inte göra om de är dyra.

Inte med diamantfräst aluminium och andra trevliga pryttlar, överlag så är den första generationen av Appleprylar reltivt ovärda eftersom de saknar features och bra hårdvara ifall produkten tokbombar, t ex iPad och MBA 1 gen., om de säljer bra så blir gen 2 betydligt bättre.

1
Bevaka tråden