Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 13" Retina, duger den för en utvecklare?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag jobbar som IT-Tekniker och ett av mina ansvarsområden är bl.a. inköp.
Det jag undrar är om en 13" Retina skulle fungera bra för en utvecklare, jag vet att utvecklarna gillar stora skärmar för att få plats med så mycket kod som möjligt, men hur är skärmen egentligen på denna maskin?

är det nått att ha?
upplever man att skärmen är liten och att man inte får plats med mycket text till exempel?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-05-22 23:19

Jag är utvecklare och kodar ofta på min 13" icke-retina. Det funkar, men i synnerhet med Xcode blir det ganska trångt på skärmen. Jag har inte testat med retina, men jag skulle tro att det funkar bättre i och med att man kan ställa in högre "upplevd" upplösning på den.

Fast det bästa är väl om du frågar utvecklarna vad de vill ha.

Det kan bara du/era utvecklare avgöra.
För mig räcker 13" alldeles utmärkt, men inte i optimerat Retina-läge, allt blir alldeles för stort, tycker jag.

Gå till någon butik som har datorn framme och kolla?

Ursprungligen av Vassius:

Jag är utvecklare och kodar ofta på min 13" icke-retina. Det funkar, men i synnerhet med Xcode blir det ganska trångt på skärmen. Jag har inte testat med retina, men jag skulle tro att det funkar bättre i och med att man kan ställa in högre "upplevd" upplösning på den.

Fast det bästa är väl om du frågar utvecklarna vad de vill ha.

höh, frågar jag utvecklarna vad dom vill så säger dom bara "de bästa"
senast så var det en som köpte 15" retina, han ville absolut ha 16gb minne samt 512gb SSD, bara för att säkra inför framtiden?! han fick stå den dyra uppgraderingen själv som tur var...