Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka mail automatiskt mellan iMac, iPhone och iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2013-06-16 14:52

I 9 fall av 10 så lyckas jag få mailen att synka i Mail mellan iPhonen och iMacen. Däremot aldrig med min nya iPad mini. Vilket gör att jag får slänga alla mail minst två gånger, varav en gång alltid är i iPaden.

Jag måste gjort någon inställning i iPhonen som jag inte kommer ihåg på minin. Vilken?

Tacksam för hjälp

Vilken leverantör av mail använder du?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2013-06-16 15:43

mac.se samt Comviq för själva abbet.

Det låter ju som du har ställt in kontot som POP i iPad Minin.

Senast redigerat 2013-06-16 18:47
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2013-06-16 19:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det låter ju som du har ställt in kontot som POP i iPad Minin.

Kan inte se hur jag förändrar det från POP i iPaden.

Förändrade däremot från att ta bort mailen från servern direkt när jag raderar dem från inkorgen när de slängs. Undrar om det hjälper?

Ursprungligen av iggy:

Kan inte se hur jag förändrar det från POP i iPaden.

Förändrade däremot från att ta bort mailen från servern direkt när jag raderar dem från inkorgen när de slängs. Undrar om det hjälper?

Ja det funkar nog med den ändringen. Med POP kommer du dock se allt som oläst i övriga enheter förutom i den enhet där du läst mailet.
För att ändra typ av konto (till IMAP t.ex. om din leverantör stöder det) så tar du bort det befintliga kontot och skapar ett nytt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2013-06-16 19:12
Ursprungligen av keptang:

Ja det funkar nog med den ändringen. Med POP kommer du dock se allt som oläst i övriga enheter förutom i den enhet där du läst mailet.
För att ändra typ av konto (till IMAP t.ex. om din leverantör stöder det) så tar du bort det befintliga kontot och skapar ett nytt.

Det går alltså inte att förändra från POP till IMAP utan att ta bort kontot??? Hade för mig det funkade på iPhonen men kan blanda ihop det med att jag nyss skaffat en ny så att jag rätt nyligen ställt in det igen... även om jag tror den fick alla inställningar via iTunes.

Ursprungligen av iggy:

Det går alltså inte att förändra från POP till IMAP utan att ta bort kontot?

Nej, precis som det inte går att göra någon annanstans heller, du tar bort kontot och skapar ett nytt som jag skrev.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2013-06-16 21:41
Ursprungligen av keptang:

Nej, precis som det inte går att göra någon annanstans heller, du tar bort kontot och skapar ett nytt som jag skrev.

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden