Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera 10.8.4 till 10.6.8 !?!?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar inte gå med Time Machine Backup om man fortsatte ha samma externa backup hårddisk...
Jag har ett datum med sista backupen på 10.6.8 men efter att ha läst på nätet går det inte att boota från Snow DVD och välja denna backup...
Man skulle ha använt en helt ny extern Time machine hårddisk för 10.8 så 10.6 backupen fick vara orörd...
Hur gör man enklast nu då... ?
Mountain Lion är inte bra alls för mina Audio applikationer.

Finns en hel del info om det här:
https://www.google.se/search?q=from+mountain+...

Vilka applikationer är det som trilskas?

Ja Pro Tools HD10.3.6 går trögre med virtuella instrument. Jag saknar vissa Power PC program som jag kunde köra i Rosetta...etc. Rent generellt tycker jag burken känns något slöare, Mac Pro 6core 3.46 ghz, 24 GB RAM. Jag har tagit beslutet att inte uppgradera till Pro Tools 11 så det är bara nackdelar att vara på Mountain Lion för en bakåtsträvande musiker som hade ett perfekt stabilt system på 10.6.8...

Ursprungligen av Firechild:

Ja Pro Tools HD10.3.6 går trögre med virtuella instrument. Jag saknar vissa Power PC program som jag kunde köra i Rosetta...etc. Rent generellt tycker jag burken känns något slöare, Mac Pro 6core 3.46 ghz, 24 GB RAM. Jag har tagit beslutet att inte uppgradera till Pro Tools 11 så det är bara nackdelar att vara på Mountain Lion för en bakåtsträvande musiker som hade ett perfekt stabilt system på 10.6.8...

Då förstår jag. Snow Leopard är stabilt och bra, det kan jag hålla med om. Har dålig koll på PT då jag endast har skummat runt i det och inte använt det. Bara att nedgradera och köra på

Tyvärr inte en lösning på problemet, men ett tips för framtiden...

Bästa sättet att testa ett nytt system är:
- Klona det gamla systemet till en annan hårddisk (görs med CarbonCopyCloner, SuperDuper eller liknande program)
- Uppgradera det gamla systemet
- Testa det uppgraderade systemet
- Om man inte är nöjd, klona tillbaka det gamla systemet. Allt är då tillbaka EXAKT likadant som det var före uppgraderingen.

Japp exakt så skulle man gjort, man kunde som sagt även tänkt på att använda en helt ny Time machine backup hårddisk när man första gången Time Machinade Mountain Lion då hade man bara kunnat gå tillbaka till sin Snow Time Machine om man ångrade sig...
Hursomhelst så får jag leva med Mountain Lion helt enkelt, för bökigt att gå tillbaka...men någon gång måste man ju ta klivet ändå trots allt...även om det just nu känns lite som ett nedbyte faktiskt , men det är väl marginellt eller bara ett hjärnspöke t.o.m..

Ursprungligen av Firechild:

Japp exakt så skulle man gjort, man kunde som sagt även tänkt på att använda en helt ny Time machine backup hårddisk när man första gången Time Machinade Mountain Lion då hade man bara kunnat gå tillbaka till sin Snow Time Machine om man ångrade sig...
Hursomhelst så får jag leva med Mountain Lion helt enkelt, för bökigt att gå tillbaka...men någon gång måste man ju ta klivet ändå trots allt...även om det just nu känns lite som ett nedbyte faktiskt , men det är väl marginellt eller bara ett hjärnspöke t.o.m..

Nu vet jag inte riktigt hur ditt arbetsflöde ser ut eller vilken typ av ljud/musik du sysslar med, men av egen erfarenhet så är uppgraderingar alltid lite småjobbigt i början, sedan när man märker hur mkt smidigare saker och ting fungerar, nya features etc så brukar den dåliga känslan försvinna

1
Bevaka tråden