Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USBminnen hittas inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett litet problem... Fick idag hem två beställda USB minnen. Jag pluggade in dem, men de dök inte upp i finder. Det fungerade att plugga in i brorsans PC, och ett av hans usbminnen fungerade i masen, men mina fungerar inte i min dator.
De ska fungera även med mac, det kollade jag upp innan jag köpte, men har jag gjort något fel eller är det tillverkaren som gjort fel och det är i usbminnet felet sitter? 600 kr för usbminnen som inte fungerar är inte en rolig utgift för en student...
Jag är tekniskt efterbliven, så bli inte sura eller trötta om det är ett uppenbart misstag av mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-16 16:26

Om du startar programmet Skivverktyg, kan du se minnena där? Iså fall kan du formatera dem där till Mac OS Extended.

Det enda som hittas där är den interna SSDn.
Jag får väl försöka hitta försäljarens kontaktinfo och fråga om det kan vara fel på deras produkt...

Prova i en annan USB-port på datorn?

Har provat i båda, med båda usbminnena. Inget funkar.

Vad är det för minnen? Om du skriver in märke o modell kanske någon har liknande erfarenheter o ev lösning

Nano USB Flash Drive från Dynergy
http://www.go-dynergy.com/products/nano-usb-f...

Bara en tankegång men hur länge har du låtit minnet sitta i de gånger du testat? Kan vara att datorn försöker luska ut vad det är som pluggats in varför det tar en stund innan det dyker upp på skrivbordet.

Det har väl varit ett par minuter, fem som längst kanske. KAn testa om något händer om det sitter i längre tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-16 17:42

Testa även att starta om datorn med minnena i och kolla sen igen om de dyker upp i Skivverktyg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-16 17:43

Vad har du för Mac?

Testar det också då! Det är den nya Air jag har. Kanske för ny för usbminnena?

Edit: Resultatlöst

1
Bevaka tråden