Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac reportage?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Min flickvän Maria fick just in en ny eMac på sitt kontor och vi sitter och installerar den just nu. Har alla sett nya datorn? Ska jag ta lite bilder eller är detta redan gårdagens nyheter?

Jag vill gärna ha ett utlåtande om skärmen. Har ju hört en del om att den inte ska vara något vidare...

tycker att den är ok, dock ir inte justeringsmöjligheterna an skärmen bra nog. Dessutom är skärmen fortfarande för lågt om man inte har stativet vilket jag skulle rekommendera alla att köpa om de funderar på en eMac.

De fula petskydden för högtalarna skall man ta dort om man inte har barn hemma, förstör hela utseendet av datorn enligt min mening. Nog därför de inte finns med på Apples bilder.

Annars har jag inte så stora erfarenheter av eMacen för jag har bara installerat ett par.

• Oregistrerad
  • 2002-08-01 12:39

Jag tycker skärmen är kanon i låga bildstorlekar som den är till för. Det är ju ändå en 17-tummare. 1024x768 vid 89hz med utmärkt bildkvalitét. Även den större 1152x864 vid 80hz fungerar bra. eMacen har en utmärkt konsumentskärm, hundra ggr bättre än gamla iMacen!!!

1
Bevaka tråden