Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Testade just TV 4 Play och Airplay till min stora tv – vilken besvikelse att det inte är HD!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-09-10 18:01

Hur ser det ut med 4G stöd i nya iPhone 5s? Är det något som vi här i Sverige kommer få ta del av snart?

Ursprungligen av Hoya:

Hur ser det ut med 4G stöd i nya iPhone 5s? Är det något som vi här i Sverige kommer få ta del av snart?

Du får vänta ett par timmar tills nya lurarna annonserats.

Sverige har ett ok 4G nät, som iPhone idag inte har speciellt bra stöd för..

Skottlossning utanför mitt fönster en timma innan Apples event! Vad är det för sätt?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 18:13
Ursprungligen av Capeman:

Skottlossning utanför mitt fönster en timma innan Apples event! Vad är det för sätt?!

Öppna fönstret och ropa åt dem att lugna sig för att du kör uppladdning för eventet

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Testade just TV 4 Play och Airplay till min stora tv – vilken besvikelse att det inte är HD!

har ingen AppleTV men jag speglar iMac'ens skärm till tv'n. Verkar inte finnas något fullskärmsläge i TV4-spelaren :/

Jag testar TV4 och kör med Dalrymple som backup:)
http://www.loopinsight.com/2013/09/10/live-up...

Cult of Mac tipsar om snygga bakgrundsbilder till Iphone baserade på kvällens event.

Ursprungligen av Mymac4ever:

har ingen AppleTV men jag speglar iMac'ens skärm till tv'n. Verkar inte finnas något fullskärmsläge i TV4-spelaren :/

Testade det med min Air också, kanske fullskärmsknappen kommer först med riktiga feeden?

Tillägg: Testade just med nått annat de live-sänder å då finns både fullskärm å HQ-inställningar!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-10 18:21
Ursprungligen av Mymac4ever:

undrar om det är med sedvanliga reklamavbrott ungefär som den numer "klassiska" 30-minuters nyheter/sport/väder/reklam-pausen >_<

Återstår att se om man kan genomleva en TV4-sändning. Går definitivt inte om de stoppar in en svensk speaker, då väntar jag hellre till Apple lägger ut den på hemsidan

Blir det reklamavbrott och eller en TV4-speaker så kommer jag inte att titta via appen.

Ursprungligen av Capeman:

Skottlossning utanför mitt fönster en timma innan Apples event! Vad är det för sätt?!

Oj! Låter inget vidare. Extra drama för dig på denna redan spännande dag!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-10 18:24

Ser inte ut att bli något via 4 play. Signalen från ENEX utgår tydligen.

En John på The Loop säger det inte blir någon feed från Apple och någon tipsar om TV 4

TV4 nu:
"OBS! Vår samarbetspartner ENEX meddelar att deras signal från Apples event utgår. Vi arbetar på att hitta en ny lösning för att kunna sända, men kan just nu inte garantera någonting."

Även om det så klart är trevligast med en livesändning, så är det ändå lite småmysigt att följa Engadgets liveblog.

Och jag som för första gången hade tänkt att följa keynoten live. Men, men. Länka dock gärna om någon utländsk sida streamar

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

På TV4 nu:
"OBS! Vår samarbetspartner ENEX meddelar att deras signal från Apples event utgår. Vi arbetar på att hitta en ny lösning för att kunna sända, men kan just nu inte garantera någonting."

Väntat kanske. De hade kanske inte avtalat rättigheterna m Apple...

Ser gärna att Zlatan kan trycka in 2-0 så både Applenörden i mig kan få vara i fred. Håller med Capeman, trots livestream så är det nästan mysigast med t.ex engadgets eventblog.

http://www.ustream.tv/ltktv verkar ju annars vara något?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2013-09-10 18:58

ustream-länken har hängt sig 4 gånger i safari när jag försökt kolla på den

Ursprungligen av snällpåriktigt:

http://www.ustream.tv/ltktv verkar ju annars vara något?

Bara snack om vad som händer, ingen live stream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 19:01
Ursprungligen av Capeman:

Skottlossning utanför mitt fönster en timma innan Apples event! Vad är det för sätt?!

Äh, e väl inget..jag e uppe i två stycken varav ena upplevdes sittandes på balkongen.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-10 19:05
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2013-09-10 19:05

Här sitter man på hotell mitt i arbetsveckan och som ett ljus i mörkret skulle man få titta på AppleEvent via knackigt WiFi.... får följa nån liveblogg istället

Ska finnas liveström i Berlin o Kina enligt Twit.tv. Undrar hur ma kommer åt en sån

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2013-09-10 19:15

För alla er som kan japanska: http://youtu.be/iFb6iDmmmYw

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-10 19:17

Länk?

Twit.tv har ingen livefeed heller men det är som att se en podcast radio-sändning live. Sänkte bildupplösningen till 480p o har sedan dess inget hack i sändningen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 19:24

iOS 7 kommer ut den 18 sep.
Alla iApps för iOS är nu gratis.
iPhone 5C

Bevaka tråden