Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Opera lanserar webbläsare för Ipad

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Norska Opera lanserar en webbläsare för Ipad i App Store. Det är till och med "den bästa webbläsaren för Ipad". I grunden finns Webkit som också används till Safari och Google Chrome.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-13 09:01

?Nu har jag testat Opera Coast för iPad några dagar och börjar trivas med den. På samtliga Apple enheter kör jag Safari och är i grunden motvillig att använda något annat. Opera har faktiskt lyckats anpassa läsaren på ett sätt som passar iPadden. Nu tar det naturligtvis tid att bli bekväm med något nytt när Safari sitter i ryggraden. Jag väljer allt mer Opera framför Safari, men faller tillbaks till tryggheten i Safari emellanåt. Opera kör i fullskärmsläge vilket ger ca 15 mm mer texthöjd på 4:3 skärmen, –det motsvarar 3 rader brödtext på våran 99mac sida. En sak som jag reagerade på när jag skulle starta Opera var att deras App-ikon har den svartaste av de svarta färger jag har på skärmen. T.o.m. iPaddens svarta ram ser grå ut i jämförelse. Vilken fantastisk svärta Apple har försett oss med i våra iOS enheter. Ladda nu ner Opera Coast och testa!

Senast redigerat 2013-09-13 09:24
1
Bevaka tråden