Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iphone release dates.

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Whohoo!

Dags att öppna plånboken alltså. Tror ni att Telia kommer ha några nattöppna butiker även denna gång?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-09 19:24

Pratade idag med Telenor om detta och försäljaren där var mycket förvirrad. Trodde telefonerna skulle finnas tillgängliga i December.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-09 19:33
Ursprungligen av Erik.dv:

Pratade idag med Telenor om detta och försäljaren där var mycket förvirrad. Trodde telefonerna skulle finnas tillgängliga i December.

Det märkliga i den kråksången är väl att december har aldrig någonsin sagts vara ett releasedatum...

Ursprungligen av Erik.dv:

Pratade idag med Telenor om detta och försäljaren där var mycket förvirrad. Trodde telefonerna skulle finnas tillgängliga i December.

De är ju tillgängliga i december

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-09 20:37
Ursprungligen av BlackSmp:

De är ju tillgängliga i december

Inte om de är slutsålda

Gick verkligen 64an på 8300 kr förra året på Apple Store?

Ursprungligen av Chaosstar:

Gick verkligen 64an på 8300 kr förra året på Apple Store?

Det kan nog stämma på ett ungefär, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=764676&c...

Finns säkert här på forumet nånstans.

edit: 7995:- kostade iPhone 5 64GB.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-10 08:49
Ursprungligen av zinned:

Det märkliga i den kråksången är väl att december har aldrig någonsin sagts vara ett releasedatum...

Pratade med en säljare här i Norge och han var också lika insnöad på det. Var ingen idé att diskutera kändes det som. Who's laughing now!

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2013-10-10 11:02

"Under Apples Iphone-event i september presenterades ingen tidsplan för försäljningen av de nya Iphone-modellerna, utöver de elva länder som var med från början den 20 september."

Är ni förvånade?! Så har det ju sett ut varje år, enda skillnaden var att de lade till Kina och Japan i år på listan för första vågen

5c för ??kr

Så om man tar en 1år gammal modell... Byter ut metallen mot plast... Så kan man ta ut nästan vad den dyrare telefonen kostade för ett år sedan. Intressant.

Jag har en 1år gammal iPad mini 64Gb som någon lycklig själ kan få köpa för 5395:- om de vill.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-10-10 18:46
Ursprungligen av Exteron:

"Under Apples Iphone-event i september presenterades ingen tidsplan för försäljningen av de nya Iphone-modellerna, utöver de elva länder som var med från början den 20 september."

Är ni förvånade?! Så har det ju sett ut varje år, enda skillnaden var att de lade till Kina och Japan i år på listan för första vågen

Nja, tidigare år har dom även sagt datum och länder som ska få den "runda 2" och "runda 3".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-10 20:28
Ursprungligen av Fourty:

Nja, tidigare år har dom även sagt datum och länder som ska få den "runda 2" och "runda 3".

Exakt, runda två och tre har alltid fått datum presenterade direkt på keynoten. Sverige har då alltid varit i runda två.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-10 20:42
Ursprungligen av Ancientdragon:

5c för ??kr

Så om man tar en 1år gammal modell... Byter ut metallen mot plast... Så kan man ta ut nästan vad den dyrare telefonen kostade för ett år sedan. Intressant.

Jag har en 1år gammal iPad mini 64Gb som någon lycklig själ kan få köpa för 5395:- om de vill.

Nej, det är inte en 1år gammal modell.

Vad är det som är nytt förutom plasten?

Har jag missat något??

Det är väl en iPhone 5 fast lite tjockare och med en baksida av plast eller?

Det är klart det är kul att den kommer i fler färger med. Prislappen är lite väl häftig.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-10 21:46
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad är det som är nytt förutom plasten?

Har jag missat något??

Det är väl en iPhone 5 fast lite tjockare och med en baksida av plast eller?

Det är klart det är kul att den kommer i fler färger med. Prislappen är lite väl häftig.

Främst LTE och bättre batteritid

Design?

Ursprungligen av zappee:

Främst LTE och bättre batteritid

Det får man hoppas då den är lite tjockare. Men LTE är inget nytt eller?

För mig så är designen det som är det nya. Hade varit kul med en prislapp på 4495:- Men men..

Min 5:a får hänga med ett tag nu, den är ju trots allt knappt ett halvår. Den gröna färgen lockar dock.

Är vi helt säkra på vilka priser Apple Store Sverige kommer att ha?
Är de priserna alltid lika med priserna Apple rekommenderar till återförsäljare?

Ursprungligen av Chaosstar:

Är vi helt säkra på vilka priser Apple Store Sverige kommer att ha?
Är de priserna alltid lika med priserna Apple rekommenderar till återförsäljare?

Yes!
5s,
16gb - 6295kr
32gb - 7295kr
64gb - 8295kr

5c
16gb - 5295kr
32gb - 6295gb

Det är priserna om du köper telefonen olåst utan abonnemang.

Var kommer de priserna ifrån?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-11 06:51
Ursprungligen av Capeman:

Var kommer de priserna ifrån?

Apples svenska pressrelease.
http://www.apple.com/se/pr/library/2013/10/09...

Ursprungligen av Apple:

iPhone 5s finns i guld, silver eller rymdgrått till ett rekommenderat pris på 6 295 kr (5 036 kr exkl. moms) för 16 GB-modellen, 7 295 kr (5 836 kr exkl. moms) för 32 GB-modellen och 8 295 kr (6 636 kr exkl. moms) för 64 GB-modellen.⁴ iPhone 5c finns i blått, grönt, rosa, gult och vitt till ett rekommenderat pris på 5 295 kr (4 236 kr exkl. moms) för 16 GB-modellen och 6 295 kr (5 036 kr exkl. moms) för 32 GB-modellen.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-11 07:02
Ursprungligen av Ancientdragon:

Det får man hoppas då den är lite tjockare. Men LTE är inget nytt eller?

För mig så är designen det som är det nya. Hade varit kul med en prislapp på 4495:- Men men..

Min 5:a får hänga med ett tag nu, den är ju trots allt knappt ett halvår. Den gröna färgen lockar dock.

Fullt LTE-stöd är nytt.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men LTE är inget nytt eller?

5c har stöd för så gott som alla LTE-band i Sverige, hos alla operatörer. 5:an har stöd för 1 band som används ytterst sparsamt. Har aldrig lyckats få LTE på min 5:a.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2013-10-11 22:30
Ursprungligen av Fourty:

Nja, tidigare år har dom även sagt datum och länder som ska få den "runda 2" och "runda 3".

Ursprungligen av zinned:

Exakt, runda två och tre har alltid fått datum presenterade direkt på keynoten. Sverige har då alltid varit i runda två.

Jag kan inte minnas att det sagt datum för runda 2 & 3 på deras keynote, bara att Sverige kommer i runda 2 (som även blev så denna gång), sen ska ni heller inte glömma att Sverige är en VÄLDIGT liten kund för Apple

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2013-10-11 22:36
Ursprungligen av Chaosstar:

Gick verkligen 64an på 8300 kr förra året på Apple Store?

Nej det gjorde den inte, men skyll på Copyswede

Ursprungligen av Ancientdragon:

Det får man hoppas då den är lite tjockare. Men LTE är inget nytt eller?

För mig så är designen det som är det nya. Hade varit kul med en prislapp på 4495:- Men men..

Min 5:a får hänga med ett tag nu, den är ju trots allt knappt ett halvår. Den gröna färgen lockar dock.

Fast att den är tjockare spelar ingen roll för batteriet då det är samma batteri i som i 5S som är lika tunn som 5'an

Ursprungligen av skinza:

Yes!
5s,
16gb - 6295kr
32gb - 7295kr
64gb - 8295kr

5c
16gb - 5295kr
32gb - 6295gb

Det är priserna om du köper telefonen olåst utan abonnemang.

Det är lustigt hur saker prissätts i Sverige, i USA har den exakt samma pris som förra året och året innan och innan det osv

Ursprungligen av Exteron:

Det är lustigt hur saker prissätts i Sverige, i USA har den exakt samma pris som förra året och året innan och innan det osv

Menar du nu pris med abonnemang eller pris utan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-11 23:12
Ursprungligen av Exteron:

Jag kan inte minnas att det sagt datum för runda 2 & 3 på deras keynote, bara att Sverige kommer i runda 2 (som även blev så denna gång), sen ska ni heller inte glömma att Sverige är en VÄLDIGT liten kund för Apple

Jag tror inte Sverige är en sådan våldsamt liten kund relativt sätt. Ja, vi är ungefär lika många potentiella köpare som en amerikansk storstad, men jag tror köpkraften i Sverige är enormt bra. Per capita spenderar folk mycket pengar i Sverige. Jag tror även det relativt sätt är en enkel marknad att ge sig in på och förstå då jag tror i långt och mycket vi är ett "miniatyr" USA när det kommer konsumtion av Apple-typen av varor.

24500:- är i runda slängar medelinkomsten i Sverige just nu. Jag är intresserad av hur länge vi kommer att vara villiga att betala en halv månadslön (efter skatt) för en mobiltelefon med begränsad garanti (1 istället för 2 år).

Då jag är någon som starkt gillar Apple har jag märkt att konkurrenterna blir billigare medans Apple blir dyrare. Kanske är det ut betraktaren ögon men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-12 12:53
Ursprungligen av Ancientdragon:

24500:- är i runda slängar medelinkomsten i Sverige just nu. Jag är intresserad av hur länge vi kommer att vara villiga att betala en halv månadslön (efter skatt) för en mobiltelefon med begränsad garanti (1 istället för 2 år).

Då jag är någon som starkt gillar Apple har jag märkt att konkurrenterna blir billigare medans Apple blir dyrare. Kanske är det ut betraktaren ögon men ändå.

Hur får du det till en halv månadslön?
Sen när är 1år "begränsad garanti"? Det är normal garanti...
Dessutom har du TRE års reklamationsrätt, använd den.

För övrigt tror jag de flesta köper på avbetalning via sitt abonnemang.

Bevaka tråden