Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte till första olästa inlägget längre

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag kommer jag inte längre till första olästa inlägget. När jag klickar på kuvertet kommer jag längst upp på sidan som det första olästa inlägget finns på. Mäkta irriterande. Kör Safari 7.0.

Det bör fungera nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-29 17:27

Kopierar över mitt inlägg från 3/10 som väl hamnade i fel forum. Det är fortfarande oförändrat beteende i Safari i iOS 7.0.3

Jag har noterat ett lite annorlunda beteende i var man landar i tråden när man klickar via kuvertet. Men det är isolerat till Safari på iOS7, andra webläsare i iOS samt Safari på OSX fungerar som vanligt. Så det är väl mer att se som en bug i nya Safari på iOS7?

När man via kuvertet öppnar en tråd i en ny flik i bakgrunden och låter den ladda helt klart i bakgrunden så markeras visserligen första olästa inlägg lite gråare, men man hamnar högst upp på sidan vid reklambannern (jag sorterar inlägg kronologiskt uppifrån och ner). Om det är en tråd som spänner över flera sidor hamnar man högst upp på rätt sida.

Däremot, om man växlar över till fliken som håller på att laddas i bakgrundeninnan den laddat helt klart så hamnar man mitt i prick på det första olästa inlägget som är gråmarkerat.

@IngoX: Tack för rapporten!

1
Bevaka tråden