Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid när man beställer på apple.se ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-21 22:13

Så imorgon smäller det så att säga.
Det är dags för ett nytt event och förhoppningsvis så kommer en ny rMBP.
Nu har jag varit utan laptop i ganska exakt 6 månader, i väntan på nya rMBP.
Har varit runt lite och kollat på dom olika butikerna för att höra hur lång tid det brukar ta att få in dom nya datorerna som Apple släpper.
Och det verkar som att det kan ta någon vecka, vilket jag inte vill vänta på

Historiskt sätt så brukar ju MBP modellerna släppas samma dag som eventet, så jag funderar på att åka till stockholm's applestore dagen efter och plocka upp en ny rMBP.

Eller så beställer jag från apple.se

Men nu till frågan:
Vid sådana här direkt släpp brukar det stå "skeppas inom 24h" på apple.se
Men jag har aldrig beställt just från online butiken, så hur lång tid brukar det ta efter dom skickat datorn?
Kommer den dagen efter med posten? Vet att det står 1-3 dagar efter skickat på deras sida.
Men 3 dagar innebär ju helgen och då är det inte för ens måndag det blir ju

För är det så att det tar tid kan jag lika gärna åka till Apple store och köpa en där, för dom borde ju ha ett gäng dagen efter (onsdagen), om det är en direkt release dvs.
Har sökt om det går att boka en produkt i deras butik, men inte hittat något. Det hade varit det allra bästa.

Står det 1-3 dagar så är det så. Du har prylen inom typ 4-5 dagar.
Du kan nog boka för upphämtning i butik i ios-appen efter produkten är släppt.

Min erfarenhet av AppleStore är att deras leveranstid inte stämmer, till det bättre. Jag har alltid fått mina leveranser före utsatt datum.

Ursprungligen av zOlid:

Så imorgon smäller det så att säga.
Det är dags för ett nytt event och förhoppningsvis så kommer en ny rMBP.
Nu har jag varit utan laptop i ganska exakt 6 månader, i väntan på nya rMBP.
Har varit runt lite och kollat på dom olika butikerna för att höra hur lång tid det brukar ta att få in dom nya datorerna som Apple släpper.
Och det verkar som att det kan ta någon vecka, vilket jag inte vill vänta på

Historiskt sätt så brukar ju MBP modellerna släppas samma dag som eventet, så jag funderar på att åka till stockholm's applestore dagen efter och plocka upp en ny rMBP.

Eller så beställer jag från apple.se

Men nu till frågan:
Vid sådana här direkt släpp brukar det stå "skeppas inom 24h" på apple.se
Men jag har aldrig beställt just från online butiken, så hur lång tid brukar det ta efter dom skickat datorn?
Kommer den dagen efter med posten? Vet att det står 1-3 dagar efter skickat på deras sida.
Men 3 dagar innebär ju helgen och då är det inte för ens måndag det blir ju

För är det så att det tar tid kan jag lika gärna åka till Apple store och köpa en där, för dom borde ju ha ett gäng dagen efter (onsdagen), om det är en direkt release dvs.
Har sökt om det går att boka en produkt i deras butik, men inte hittat något. Det hade varit det allra bästa.

Om du varit utan ett halvt år - och inte kan vänta några dagar på leverans - då är det illa...
Finns säkert i Täby innan helgen. Gå in via appen Apple Store och titta i butiken på onsdag morgon. ?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-21 23:31
Ursprungligen av hummel:

Min erfarenhet av AppleStore är att deras leveranstid inte stämmer, till det bättre. Jag har alltid fått mina leveranser före utsatt datum.

Ja fast det är ju svårt när det är direkt release.
Var sugen på att ha den innan helgen, men frågan är ju om det är värt att åka 20+mil enkel resa för det
Förhoppnings vis så har den lokala apple återförsäljaren lite tur och får in en dagen efter.
Men känns mindre troligt.

Man tycker ju att om det står "skickas inom 24h" så borde det ta lika lång tid som för alla andra online butiker i Sverige. Dvs allt som oftast att man har produkten dagen efter den skickats.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-21 23:34
Ursprungligen av adress@mac:

Om du varit utan ett halvt år - och inte kan vänta några dagar på leverans - då är det illa...
Finns säkert i Täby innan helgen. Gå in via appen Apple Store och titta i butiken på onsdag morgon. ?

Jag vet
Inte varit så här peppad på en release någonsin tror jag. Och då har jag ändå köpt alla dom senaste 3 iPhone'sen, samt en iPad och lite annat, vid första release dagen förut.

Har varit utan laptop så länge nu, så jag är riktigt peppad på att äntligen få tag på en ny.'

Hur kollar man butik lager saldo?
Hittar inte det alls i appen faktiskt.
Ser inte hur man bokar något heller :/

Senast redigerat 2013-10-21 23:53
Ursprungligen av zOlid:

Så imorgon smäller det så att säga.
Det är dags för ett nytt event och förhoppningsvis så kommer en ny rMBP.
Nu har jag varit utan laptop i ganska exakt 6 månader, i väntan på nya rMBP.
Har varit runt lite och kollat på dom olika butikerna för att höra hur lång tid det brukar ta att få in dom nya datorerna som Apple släpper.
Och det verkar som att det kan ta någon vecka, vilket jag inte vill vänta på

Historiskt sätt så brukar ju MBP modellerna släppas samma dag som eventet, så jag funderar på att åka till stockholm's applestore dagen efter och plocka upp en ny rMBP.

Eller så beställer jag från apple.se

Men nu till frågan:
Vid sådana här direkt släpp brukar det stå "skeppas inom 24h" på apple.se
Men jag har aldrig beställt just från online butiken, så hur lång tid brukar det ta efter dom skickat datorn?
Kommer den dagen efter med posten? Vet att det står 1-3 dagar efter skickat på deras sida.
Men 3 dagar innebär ju helgen och då är det inte för ens måndag det blir ju

För är det så att det tar tid kan jag lika gärna åka till Apple store och köpa en där, för dom borde ju ha ett gäng dagen efter (onsdagen), om det är en direkt release dvs.
Har sökt om det går att boka en produkt i deras butik, men inte hittat något. Det hade varit det allra bästa.

Lagersaldo visas inte i butiken. Men ring butiken och fråga. Boka - betala och sedan hämta i butik - det kan du göra i appen.

1
Bevaka tråden