Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Logitech Ultrathin Touch Mouse t631 för Mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar du efter en mus som stöder Multi Touch-gester i OS X och samtidigt är försvinnande liten? Då kan Logitech Ultrathin Touch Mouse t631 för Mac vara något för dig.

Läs hela artikeln här

Usch nej, jag har fortfarande problem att använda Magic Mouse...på tok för liten! Finns det inga möss för män i Mac-världen, eller Apple tror att alla har små flickhänder som hanterar utbudet som finns?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-11-29 21:47
Ursprungligen av Segas:

Usch nej, jag har fortfarande problem att använda Magic Mouse...på tok för liten! Finns det inga möss för män i Mac-världen, eller Apple tror att alla har små flickhänder som hanterar utbudet som finns?

Kvittar väl om man har stora händer, det viktiga är ju att ha smidiga fingrar...;D

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2013-11-29 22:04
Ursprungligen av Segas:

Usch nej, jag har fortfarande problem att använda Magic Mouse...på tok för liten! Finns det inga möss för män i Mac-världen, eller Apple tror att alla har små flickhänder som hanterar utbudet som finns?

Har själv stora händer men föredrar mindre möss. Årtal av spelande med "claw grip" gör att man inte vill ha stora och klumpiga möss.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-29 22:09

Jag har en önskan till @idalindkvist och resten av gänget.

Kan ni inte göra ett riktigt test på ordinära möss med blåtand? Jag tycker det är riktigt svårt att hitta en vettig mus som samtidigt ansluter via blåtand istället för kabel.

Ursprungligen av robart:

Har själv stora händer men föredrar mindre möss. Årtal av spelande med "claw grip" gör att man inte vill ha stora och klumpiga möss.

Det är just det där "claw grip" som känns obehagligt, fast det är kanske en vanesak?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-30 10:29
Ursprungligen av Segas:

Usch nej, jag har fortfarande problem att använda Magic Mouse...på tok för liten! Finns det inga möss för män i Mac-världen, eller Apple tror att alla har små flickhänder som hanterar utbudet som finns?

När jag skaffade en iMac för tre år sedan åkte musen ner i byrålådan och ersattes av en Magic Trackpad inom en vecka. Jag kom inte överens med den alls. Sen dess är det trackpad som gäller både för stationära och bärbara maskiner här hemma. Om du inte absolut behöver en mus så kan jag varmt rekommendera Magic Trackpad.

Ursprungligen av Vassius:

När jag skaffade en iMac för tre år sedan åkte musen ner i byrålådan och ersattes av en Magic Trackpad inom en vecka. Jag kom inte överens med den alls. Sen dess är det trackpad som gäller både för stationära och bärbara maskiner här hemma. Om du inte absolut behöver en mus så kan jag varmt rekommendera Magic Trackpad.

Jag har en Magic Trackpad och den används flitigt, men den går inte att använda i te.x Starcraft.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-30 11:40
Ursprungligen av Segas:

Jag har en Magic Trackpad och den används flitigt, men den går inte att använda i te.x Starcraft.

Ah, förstår!

För spelande används en Logitech G700.

Men för allt annat används magic mouse och magic trackpad samtidigt.
Känner mig handikappad utan dessa två.

Ursprungligen av Borttaget:

För spelande används en Logitech G700.

Men för allt annat används magic mouse och magic trackpad samtidigt.
Känner mig handikappad utan dessa två.

Använder du någon speciell mjukvara för musen? Jag har en Logitech Performance MX som inte riktigt rör sig som den brukade göra i Windows och jag får bannemej inte rätt på det.

Senast redigerat 2018-07-23 09:59
Ursprungligen av Segas:

Använder du någon speciell mjukvara för musen? Jag har en Logitech Performance MX som inte riktigt rör sig som den brukade göra i Windows och jag får bannemej inte rätt på det.

Min G700 flyter lite mer i OSX men annars är det näst intill likvärdigt.

Visst finns mjukvara för OSX men den är inte ofta igång då G700 har eget minne.

EDIT: den flyter fan inte mer nu...
Ingen skillnad mellan Magic Mouse och Logitech G700 i Mavericks.

Har inte spelat RTS på ett tag nu.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-11-30 18:34
Ursprungligen av Segas:

Använder du någon speciell mjukvara för musen? Jag har en Logitech Performance MX som inte riktigt rör sig som den brukade göra i Windows och jag får bannemej inte rätt på det.

Steermouse (20 USD) rekas, kan även kompletteras med CursorSense (10 USD)!

http://plentycom.jp/en/

Ursprungligen av jas:

Steermouse (20 USD) rekas, kan även kompletteras med CursorSense (10 USD)!

http://plentycom.jp/en/

Jag tackar och bugar!

Edit: Cursorsense blev ett köp - gjorde exakt det jag ville! Nu j*vlar fungerar det som önskat!

1
Bevaka tråden