Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

White screen of Death med Spotify och andra program

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej gottfolk.

Nu börjar jag bli väldigt less på detta problem därav delar jag med mig det här för erfarenheter som jag har ifrån erat engagemang här på 99mac.se är positiva.

NÅ till problemet.

Under en längre tid har min dator vid start av olika torrent program fått för sig att kapitulera dvs starta om "Whitescreen of death" eller kalla det vad ni vill, det står bara "press any key to continue".

Det spelar ingen roll om det är bitlord eller utorrent, samma har min särbo på sin macbook air, problemet har jag haft väldigt länge ett tag tog jag bort programmen/et och ominstallerade då fungerade det klockrent någon månad sedan samma igen, och nu har det varit bedrövligt dåligt en längre tid, samma fenomen uppenbaras då jag startar Spotify ibland?!

.

Har någon varit med om liknande eller rent av har samma problem?

Ps. Har en Macbook Pro sent 2011.

Ursprungligen av ibra_apple:

...Har en Macbook Pro sent 2011.

Vilken version av OS X?

Ursprungligen av ibra_apple:

...fått för sig att kapitulera dvs starta om "Whitescreen of death" eller kalla det vad ni vill, det står bara "press any key to continue"...

Menar du att datorn startar om av sig själv, och efter omstarten fastnar den på vit skärm?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken version av OS X?

10.9.1

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Menar du att datorn startar om av sig själv, och efter omstarten fastnar den på vit skärm?

datorn hänger sig och startar om,

Ursprungligen av ibra_apple:

datorn hänger sig och startar om,

Och när kommer den vita skärmen?

Beskriv gärna lite mer i detalj vad som händer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-05 11:59

Provat ladda ner programmen på nytt? (Senaste versionerna) På ett annat användarkonto på datorn?
Jag hade hållt mig ifrån BitLord eftersom det kommer med "WhenU adware program".
Kanske prova andra torrentprogram? Transmission tex?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och när kommer den vita skärmen?

Beskriv gärna lite mer i detalj vad som händer.

Efter man startar programmet ifråga är det olika det kan ta ibland 30 sek och ibland 3 min men det slutar alltid likadant.

Har ingen bild direkt på det men det står att "datorn avslutades/stängdes av plötsligt" tryck på valfri tangent för att fortsätta så gör man det så är det precis som om man startade om datorn från början och så där håller det på varje gång man startar och "använder" sig att programmen.

irriterande.

Ursprungligen av reboot81:

Provat ladda ner programmen på nytt? (Senaste versionerna) På ett annat användarkonto på datorn?
Jag hade hållt mig ifrån BitLord eftersom det kommer med "WhenU adware program".
Kanske prova andra torrentprogram? Transmission tex?

Nu senast testade jag något helt nytt "Vuze" samma sak blev det där, och det är likadant på Utorrent, Bittorrent.

Det fungerade problem fritt ett tag kanske 3 månader sedan har det börjat klatra igen, har ominstallerat flera gånger men det blir samma sak.

Förut då jag fick det att fungera räckte det med att ominstallera men nu hjälps inte ens det.

Kanske får testa Transmssion som du skrev.

Ursprungligen av ibra_apple:

...Har ingen bild direkt på det men det står att "datorn avslutades/stängdes av plötsligt" tryck på valfri tangent för att fortsätta så gör man det så är det precis som om man startade om datorn från början och så där håller det på varje gång man startar och "använder" sig att programmen.

Men varför kallar du det "white screen of death" när det inte alls handlar om det? Så vitt jag vet är "white screen of death" när datorn fastnar under uppstarten.

Enda tipset jag kan ge är ominstallation av OS X.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-05 12:09

Med "ominstallation", menar du av programmet, OSX eller hela datorn (med radering av hårddisken)?
Att testa med en annan användare är en bra test (inlägg #7).

Ursprungligen av ibra_apple:

...Kanske får testa Transmssion som du skrev.

Men det är ju ingen hållbar lösning, om du har samma problem med Spotify och andra program.

Ursprungligen av kenjon:

Med "ominstallation", menar du av programmet, OSX eller hela datorn (med radering av hårddisken)?

Total ominstallation "från scratch".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Total ominstallation "från scratch".

Menar enbart programmet ifråga alltså inte hela OS

Ursprungligen av kenjon:

Med "ominstallation", menar du av programmet, OSX eller hela datorn (med radering av hårddisken)?
Att testa med en annan användare är en bra test (inlägg #7).

Jag ska testa det!

Ursprungligen av ibra_apple:

Menar enbart programmet ifråga alltså inte hela OS

Nej, eftersom problemet drabbar många olika program, så pratar jag om hela systemet.

Jag skrev "ominstallation av OS X". Hade jag menat något annat så hade jag skrivit det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-05 12:19

Har du försökt reparera hårddisken/rättigheter med skivverktyg?

Jag tar för givet att man redan har provat med annan användare och med skivreparation.

Men om man inte redan har provat de sakerna, så ska man självklart göra det först, innan man ger sig på att ominstallera hela systemet.

1
Bevaka tråden