Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämtar Microsoft sin nästa VD i Sverige?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ryktas att Hans Vestberg, vd för Ericsson, är en av kandidaterna som ny vd för Microsoft:
http://appleinsider.com/articles/14/01/16/mic...

#nyhetstips

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-16 22:37

Om man vill att det ska gå dåligt för Microsoft är det bara att gratulerar.

Ursprungligen av lappen71:

Om man vill att det ska gå dåligt för Microsoft är det bara att gratulerar.

Är Hans Vestberg dålig?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-16 23:06
Ursprungligen av Anderlind:

Är Hans Vestberg dålig?

Ja

Ursprungligen av lappen71:

Ja

Jamen vad bra, då vet vi.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-16 23:16
Ursprungligen av Anderlind:

Jamen vad bra, då vet vi.

Du frågade vad jag ansåg och jag svarade.
Under hans styre är det många som har misst sitt arbete speciellt dom från hans hemkommun.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-17 09:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det ryktas att Hans Vestberg, vd för Ericsson, är en av kandidaterna som ny vd för Microsoft:
http://appleinsider.com/articles/14/01/16/mic...

#nyhetstips

Jag tycker Jean-Louis Gassée har analyserat svårigheterna korrekt:

Citat:

Now, place yourself inside the heart and mind of this intelligent candidate:

‘Do I want to work with that Board? In particular, do I want Bill Gates and his pal Steve Ballmer hovering over everything I do? I know I’ll have to make unpopular decisions and upset more than a few people. What’s in it for me – and for Microsoft – in a situation where unhappy members of the old guard would be tempted to go over my head and whine to Bill and Steve? How long would I last before I get fired or, worse, neutered and lose my mind?’

Consider it a litmus test: Any candidate willing to accept this road to failure is automatically disqualified as being too weak. A worthy contender makes it clear that he or she needs an unfettered mandate with no Office Of The Second Guessing in the back of the boardroom. Bill and Steve would have to go — but the Old Duo doesn’t want to leave.

Man kan bli skadeglad för mindre!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-17 10:01
Ursprungligen av lappen71:

Du frågade vad jag ansåg och jag svarade.
Under hans styre är det många som har misst sitt arbete speciellt dom från hans hemkommun.

Allvarligt talat tror jag att om Microsoft ska vara relevant på lång sikt så måste det förändras hårt och kraftigt. I grunden. På riktigt. Saker behöver läggas ner och tas bort för att kunna fokusera. Folk kommer att bli förbannade och få sparken. Det behövs en chef med vision, fokus och hårda nypor. Inte en mysfarbror.

Undrar om Scott Forstall skulle vara intresserad?

Är det ingen som ser ironin i detta (om det skulle bli sant, vilket jag inte tror)

Nokia får en VD från MS
Nokias telefondelar säljs till MS
MS får en VD från Ericsson

1
Bevaka tråden