Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Skapa ett amerikanskt Itunes-konto

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en hel del spännande innehåll i den amerikanska Itunes-butiken som inte går att få tag på i den svenska. Det är dock väldigt enkelt att skapa ett amerikanskt konto.

Läs hela artikeln här

Wow vilken beskrivning.. Underbart att ni även skriver om eventuella problem som kan uppstå med kontobyten. Sånt man vill veta. Kudos!

Observera att man måste använda ett epostkonto som inte tidigare har använts på itunes. Personnummer? Social id möjligtvis men inte troligt.
Annars funkar utmärkt, inget större problem. Det är ju tv-serier och filmer du vill komma åt. Håll isär det från dina appar som du kan köpa på din svenska sida.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-17 11:03
Ursprungligen av artistfinder:

Det är ju tv-serier och filmer du vill komma åt.

Kommer man åt tv-serier och filmer utan att betala (lägga till kontokort)?

Kajonas,
nej, utan du kan använda dig av usa-giftcards som du kan köpa på nätet eller som sagt att du har ett usa-creditkort.

är det olagligt att göra det här ?

vill gärna göra det och så men funderade bara lite på ifall apple kan upptäcka det på något sätt.

Ursprungligen av frifrida:

är det olagligt att göra det här ?

Nej.

Om jag gör enligt ovan, reggar ett Amerikanskt konto och köper ett gift card kan jag då streama det jag köper till alla mina Apple TVs? Eller dyker det upp problem då? Antar att jag måste byta Apple ID på Apple TV också?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-20 09:58

Japp byter du ID på ATV funkar de också.

Ursprungligen av kenjon:

Japp byter du ID på ATV funkar de också.

Super! Tack för svaret.

Hur komma runt betalningsmetoden

Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns en hel del spännande innehåll i den amerikanska Itunes-butiken som inte går att få tag på i den svenska. Det är dock väldigt enkelt att skapa ett amerikanskt konto.

Läs hela artikeln här

Det går inte att ange betalningsmetod "none". Ett kreditkort behövs och anger man ett svenskt så kommer man inte vidare. Är det nån som har en lösning?

Ursprungligen av Countrypearl:

Det går inte att ange betalningsmetod "none". Ett kreditkort behövs och anger man ett svenskt så kommer man inte vidare. Är det nån som har en lösning?

Skaffar en voucher.

EDIT: Nu är det försent. Har du inte "none" som alternativ kommer du inte få det förrän du är färdig med registering.

Senast redigerat 2016-02-15 15:59
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-02-15 15:27
Ursprungligen av Countrypearl:

Det går inte att ange betalningsmetod "none". Ett kreditkort behövs och anger man ett svenskt så kommer man inte vidare. Är det nån som har en lösning?

I så fall har du inte följt anvisningen. Är du säker på att du klickade på en gratisapp när du valde en att köpa?

En annan sak väl värd att tänka på är momsen. Det är olika momssatser i olika stater i USA. Välj en stat med minst möjlig moms så blir produkterna billigare.

1
Bevaka tråden