Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple förbereder lösning på Macbook Air-problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple bekräftar nu att förra årets modeller av Macbook Air kan krascha i samband med att de väcks ur vila. Felet sägs bero på en bugg i mjukvaran.

Läs hela artikeln här

Jag hade detta problem med 10.8 också. Har dock inte haft så stora problem med det. Men skönt att de kanske fixar det snart.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-19 12:38

Min fästmös MBA late 2013 m. 10.9.1 har problemet med att skärmen slocknat via olika tillfällen. Men framförallt har den problem med färger när den kopplas via Mini DP-HDMI till TV. Den skiftar ibland och visar allt i olika nyanser av grönt och rosa. Någon som kan utröna huruvida det kan ha något med detta att göra? (Jag har inte hunnit felsöka med annan kabel, dator osv än).

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-19 20:01
Ursprungligen av kajonas:

Min fästmös MBA late 2013 m. 10.9.1 har problemet med att skärmen slocknat via olika tillfällen. Men framförallt har den problem med färger när den kopplas via Mini DP-HDMI till TV. Den skiftar ibland och visar allt i olika nyanser av grönt och rosa. Någon som kan utröna huruvida det kan ha något med detta att göra? (Jag har inte hunnit felsöka med annan kabel, dator osv än).

Det är nog i princip omöjligt att komma fram till det baserat på de två meningarna du gav.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-19 20:16
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple bekräftar nu att förra årets modeller av Macbook Air kan krascha i samband med att de väcks ur vila. Felet sägs bero på en bugg i mjukvaran.

Läs hela artikeln här

Det här felet har drabbat mig ett antal gånger (jag har en MBA 2013), och jag har då fått starta om datorn för att komma vidare. Men så en gång tänkte jag att jag skulle avvakta lite längre och se vad som händer, och efter en dryg minut vaknar faktiskt datorn upp som vanligt. Det händer fortfarande ibland att skärmen är helt svart när jag fäller upp den, men numera väntar jag den dryga minuten och hittills har datorn kommit igång som den skall varje gång (och en minuts väntan i detta läge är ju bättre än flera minuters väntan efter en omstart, plus risken för de störningar i filstrukturen som kan uppstå på hårddisken vid forcerad omstart)...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-19 23:12
Ursprungligen av kajonas:

Min fästmös MBA late 2013 m. 10.9.1 har problemet med att skärmen slocknat via olika tillfällen. Men framförallt har den problem med färger när den kopplas via Mini DP-HDMI till TV. Den skiftar ibland och visar allt i olika nyanser av grönt och rosa. Någon som kan utröna huruvida det kan ha något med detta att göra? (Jag har inte hunnit felsöka med annan kabel, dator osv än).

@kajonas, ert fel verkar mer handla om detta:
Färgfel på tvn när jag kopplat min macbook till den
Rosa/grön bild med MBP och Philips tv

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-20 11:29

Det där ska jag titta närmare på så fort jag får möjlighet, tack!

/ Jonas

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-20 11:39
Ursprungligen av zappee:

Det är nog i princip omöjligt att komma fram till det baserat på de två meningarna du gav.

Men se, det gick ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-20 23:33

Jag har samma problem med MBP late 2013.
Låser sig från vila med svart skärm och kräver "hård" avstängning o. omstart

1
Bevaka tråden