Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yahoo vill bli standardsökmotorn i IOS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google är standardsökmotorn i Safari i IOS, något som Yahoo vill ändra på. Företaget arbetar på att ta fram en mobil sökmotor som ska övertyga Apple att klippa ännu ett band med Google.

Läs hela artikeln här

Var det inte Bing eller yahoo som var huvudsökmotor ett tag? Kommer ihåg att jag var tvungen att ändra till Google trots att jag inte bytt.

Ursprungligen av koffas:

Var det inte Bing eller yahoo som var huvudsökmotor ett tag? Kommer ihåg att jag var tvungen att ändra till Google trots att jag inte bytt.

Antar att det är Bing.. Jag lekte lite med Siri igår och fick ibland upp sökresultat med Bing..

Tänk om man istället tillät användarna att välja helt själva vilken sökmotor som skulle användas. Ja jösses.

Helt rätt!

Ursprungligen av Marcus K:

Tänk om man istället tillät användarna att välja helt själva vilken sökmotor som skulle användas. Ja jösses.

Menar du att det inte är så?

Ursprungligen av Tjosansa:

Menar du att det inte är så?

Ja och nej skulle väl iaf jag säga. Siri söker per default med Bing, det kan man dock komma runt genom att byta ut ordet sök till google när man ger kommandon till Siri, tex "Googla på hur många...". I Safari kan man gå in under inställningar och byta.

Jag gillar inte att man är begränsad till Google, Bing och Yahoo på iPhone. Nu finns det ju inte många andra alternativ men det kan ju alltid komma någon uppstickare, men vet när Apple i ett sånt fall lägger till denna sökmotor? Hoppas Safari får extensions som på macen, en feature som jag gärna ser med iOS 8.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-04-21 00:36

Jag bryr mig inte så mycket om vad sökmotorn heter. Bara den funkar. Ju fler som slåss om marknaden, desto bättre.

Bonus är om jag sedan har så få andra tjänster knutna till den ägaren/tjänsten. Vilket jag såklart ser till så är fallet. Precis som jag har haft noll tjänster knutna till Google och dess associerade.

Kom igen, konkurrenter. Visa vad ni har!

1
Bevaka tråden