Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype gör OSX 10.9 instabil?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon annan upplevt att 10.9 blir lite instabilt vid användning av Skype med skärmdelning? Jag har under den senaste tiden upplevt att OSX kraschar ner till ny inloggning, ibland flera gånger under samma session. Använder den senaste versions av Skype.

Inget problem här. Kollat loggarna?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Inget problem här. Kollat loggarna?

Kanske ska säga att det sker under långa sessioner med skärmdelning. Det har inte varit några problem tidigare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-14 23:08

Då är det lämpligt att få veta vad du avser med "långa sessioner", det är ju väldigt relativt

Låter som en möjlig minnesläcka, kolla hur det ser ut i aktivitetshanteraren när du kört skärmdelning ett tag.

Eller kanske fel på något minne i datorn. Prova byta om du kan, beroende på vilken dator du har.

Ursprungligen av kenjon:

Då är det lämpligt att få veta vad du avser med "långa sessioner", det är ju väldigt relativt

Minst en timme.

Ursprungligen av TouchCAD:

Har någon annan upplevt att 10.9 blir lite instabilt vid användning av Skype med skärmdelning? Jag har under den senaste tiden upplevt att OSX kraschar ner till ny inloggning, ibland flera gånger under samma session. Använder den senaste versions av Skype.

Skype är fortfarande ordentligt instabilt och drar med sig hela systemet till inloggning. EXTREMT IRRITERADE! Hände idag två gånger på en halvtimme. Datorn kraschar aldrig annars. Suck!

Har du senaste versionen av Skype? (7.0.0.653 släpptes i förra veckan)
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar till OS X?

Jag skulle rekommendera att installera senaste systemuppdateringen en gång till, helst combo-versionen av uppdateringen (http://support.apple.com/kb/DL1760). Om man har tur så kan det "städa upp" lite i systemet, och ersätta systemfiler som kanske är skadade.

Man kan också prova att skapa en ny användare i datorn, för att se om problemet uppstår även där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du senaste versionen av Skype? (7.0.0.653 släpptes i förra veckan)
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar till OS X?

Jag skulle rekommendera att installera senaste systemuppdateringen en gång till, helst combo-versionen av uppdateringen (http://support.apple.com/kb/DL1760). Om man har tur så kan det "städa upp" lite i systemet, och ersätta systemfiler som kanske är skadade.

Man kan också prova att skapa en ny användare i datorn, för att se om problemet uppstår även där.

Har just uppdaterat Skype. Förhoppningsvis blir det lite mer stabilt. Krascherna är riktigt irriterande för mig som använder det så mycket.

1
Bevaka tråden