Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: Apple i siffror

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples vd Tim Cook delade med sig av mycket siffror under första WWDC-dagen för att visa hur bra det går för Apple.

Läs hela artikeln här

Förlåt, men är det inte någon annan som är smått irriterad över Apples trolleri med siffror?

Missförstå mig inte, det är super-duper att Mac-användare snabbt uppgraderar sina system etc. Men att 40 miljoner Macar kör Mavericks i jämförelse med [ att Windows 8 endast har] 14% av PC-användare som bekant är flera miljarder människor, är ungefär lika användbart som en tumme i ögat.

Detta är bara ett exempel av överdrivet många på hur pass infantil Apples självbild förblir under Tim Cook. Tragiskt tycker jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-06 20:07
Ursprungligen av Sjolejonet:

Förlåt, men är det inte någon annan som är smått irriterad över Apples trolleri med siffror?

Missförstå mig inte, det är super-duper att Mac-användare snabbt uppgraderar sina system etc. Men att 40 miljoner Macar kör Mavericks i jämförelse med [ att Windows 8 endast har] 14% av PC-användare som bekant är flera miljarder människor, är ungefär lika användbart som en tumme i ögat.

Detta är bara ett exempel av överdrivet många på hur pass infantil Apples självbild förblir under Tim Cook. Tragiskt tycker jag.

Orka bry sig

Ursprungligen av Sjolejonet:

Missförstå mig inte, det är super-duper att Mac-användare snabbt uppgraderar sina system etc. Men att 40 miljoner Macar kör Mavericks i jämförelse med [ att Windows 8 endast har] 14% av PC-användare som bekant är flera miljarder människor, är ungefär lika användbart som en tumme i ögat.

Innan vi går vidare i ämnet: exakt hur många miljarder människor anser du att 14% av alla Windows-användare utgör?

Ditt svar skall nog inte vara mycket högre än 7.2 (i all välmening).

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Innan vi går vidare i ämnet: exakt hur många miljarder människor anser du att 14% av alla Windows-användare utgör?

Ditt svar skall nog inte vara mycket högre än 7.2 (i all välmening).

Om man hänger med i ämnet och läser artikeln framgår det att man syftar till att 14% av Windows-användare använder Windows 8, jämfört med drygt 40 miljoner Macar som kör Mavericks. Om det endast fanns 80 miljoner Windows-användare hade siffrorna betytt mycket, men vi vet alla att så inte är fallet. Det hade räckt med att säga att Mac-användare är särskilt uppdaterade tack vare utmärkt programvara och ett väl-utvecklat uppdateringsprogram. Sen att Windows 8 är skräp betyder inte att man måste leka med siffror för att kasta sk*t på någon annan. Trams.

Ursprungligen av Sjolejonet:

Om det endast fanns 80 miljoner Windows-användare hade siffrorna betytt mycket, men vi vet alla att så inte är fallet. Det hade räckt med att säga att Mac-användare är särskilt uppdaterade tack vare utmärkt programvara och ett väl-utvecklat uppdateringsprogram. Sen att Windows 8 är skräp betyder inte att man måste leka med siffror för att kasta sk*t på någon annan. Trams.

Den stora skillnaden mellan antal PC-burkar i världen och Macar är precis anledningen till att man väljer att uttrycka sig i procent. Det intressanta här är ju andelen användare och inte det absoluta antalet.

Det ÄR helt klart rättfärdigat att jämföra siffrorna som Apple gör i keynoten; de är direkt jämförbara. Anledningen till framgangen är precis som du är inne pa inte bara om OS:et är bättre än det förra, utan lika mycket om det är lätt (och billigt) att uppgradera.

Apple har en hög andel användare bade pa iOS och OS X som kör en aktuell release av mjukvaran. Det är ett stort plus för hela ekosystemet och har hög betydelse för samspelet mellan mjukvara och hardvara.

Att de skulle ha kastat skit pa nagon missade jag helt. Om det inte är sa att du anser att de faktiska siffrorna var "skitkastning", vilket känns langsökt.

Hur kan de vara jämförbara när Apple är ett hårdvaruföretag och Microsoft är ett mjukvaruföretag.

Ja, Apple kan ge bort sin mjukvara gratis till alla som använder deras datorer. Skulle Microsoft göra det hade ju företaget dödat en av sina största inkomstkällor.

Så jag är enig. Ren enkel pajkastning.

1
Bevaka tråden