Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När blev du besviken på en Keynote/ett event?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-07-24 10:47

Denna artikel från 99mac fick mig att fundera lite över Apples Keynotes under åren. Många fantastiska grejer har ju presenterats, en del helt banbrytande produkter som andra tillverkare först har förkastat som skräp och sedan själva ha kopierat. Tänker främst på iPad här. Och "One more thing" med Steve Jobs var ju det som man bara satt och väntade på hela Keynoten.

Men, när blev du besviken på en Keynote/event? Var det något som du hade väntat på som inte släpptes? Var det något annat som hände?
Jag minns när Apple hade ett event och slog på stora trumman och sa: "A day you never forget". Alla fick höga förväntningar och spekulationerna gick varma. Har för mig att spekulationerna handlade om iTunes Match. När väl eventet kom så visade det sig att The Beatles skulle komma till iTunes Store!
Snacka om antiklimax! Då blev i alla fall jag besviken.

Men visst fick Apple rätt. Kommer aldrig glömma hur grymt besviken jag blev!

Senast redigerat 2014-07-24 11:03

Första och andra retina-iPadarna (3/4) hoppade jag inte av excitement över.
Tjockare, tyngre, större batteri (med samma batteritid fast ca. dubbla laddningstiden) som iPad 2.

Men iPad Air fixade det när den kom till slut.

  • Medlem
  • 2014-07-24 11:11

Det minns jag med glädje. Jag bytte min iPad 1 mot en iPad 3 när den kom. Satt först i kön på en gata i Stockholm natten när den släpptes. Tolv timmars köande, men det var det värt.

Ursprungligen av Dalle:

Det minns jag med glädje. Jag bytte min iPad 1 mot en iPad 3 när den kom. Satt först i kön på en gata i Stockholm natten när den släpptes. Tolv timmars köande, men det var det värt.

Ja, det förstår jag mot en 1a.

Det skulle vara Macworld 2009. Då presenterades främst nya versioner av iLife och iWork, något som jag sällan använder. Det enda nya på hårdvarufronten var återkomsten av 17-tums Macbook Pro, som fick vara med ett par år till.

Detta var sista året Apple kom till Macworld, så den tunna keynoten kanske var en konsekvens av att Apple, hellre än att pressa ut nya produkter direkt efter jul och konkurrera med CES, flyttade lanseringarna till wwdc och separata events på hösten.

1
Bevaka tråden