Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #62: Iwatch, nej Apple Watch

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är inte lätt att säga rätt, Apple Watch heter oftast Iwatch på redaktionen. Denna vecka handlar förstås om Apples event, 99mac:s uppesittarkväll och om den kommande 99mac-puben.

Läs hela artikeln här

Undrar om dom nu lämnar i-namningen på nya grejer? Och vad är det som gör att man väler Apple TV istället för iTV och Apple Watch istället för iWatch? Varför just dessa två prylar i ett hav av i-grejer?

  • Medlem
  • 2014-09-12 20:21

Om man bortser från live streaming så var eventet mycket väl regisserat. Val av lokal klockren. Cook, Ive mfl har mycket bra röster som får en att stanna upp. Lite mycket bilder på Apple watch men det var väntat. Men ser man bakom retoriken och vad som presenteras så var det inte mycket nytt som inte finns redan. Att basunera ut större skärm som revolutionerade och att mobilen var tunnast av alla i sin klass och inte jämfört med 5s går endast de som inte är allmänt teknik intresserade på. Skall bli oerhört intressant att se tester mellan Note 4 och 6 plus. Alpha och 6 an. Att 2014 designa en mobil med 8MP kamera som sticker ut (jag vet att MP är inte allt) känns inte Apple. En sak imponerade dock om man lyckats göra en mobil kraftfull med endast 1GB ram. Jag hade förväntat mig vattentät, trådlös laddning, mer funktioner som tar 5.5 tums skärmen med storm. Apple Watch här är vissa saker helt rätt. Olika storlekar, utbytbara armband, mycket varierande och kul. Utseende likt de som finns på marknaden redan. Digitala kronan och gränssnitt måste testas men zoom kan vara användbart. Frågetecken är kapslingklass tror på IP52 och ledande inom branschen ligger idag på IP68. Batteritid vilket är ett gissel för dessa produkter. Hur bra är skärmen i direkt solljus Sedan måste den lanseras innan man vet exakt hur bra den är.

Senast redigerat 2014-09-13 07:26
Ursprungligen av Demiurgen:

Undrar om dom nu lämnar i-namningen på nya grejer? Och vad är det som gör att man väler Apple TV istället för iTV och Apple Watch istället för iWatch? Varför just dessa två prylar i ett hav av i-grejer?

Jag har inget svar på varför man väljer att kalla klockan för just Apple Watch, men i fallet med Apple TV fanns det sedan urminnes tider (nåja, 1954 i alla fall...) en brittisk kanal som heter just ITV så det namnet var ju så att säga taget.

Ursprungligen av Demiurgen:

Undrar om dom nu lämnar i-namningen på nya grejer? Och vad är det som gör att man väler Apple TV istället för iTV och Apple Watch istället för iWatch? Varför just dessa två prylar i ett hav av i-grejer?

ITV är väl en Brittisk TV-kanal? Tror att det var anledningen till att den inte fick heta så.

Ursprungligen av primu[s]®:

ITV är väl en Brittisk TV-kanal? Tror att det var anledningen till att den inte fick heta så.

Det stämmer att det är brittiskt, det är flera kanaler. Lite historia, http://en.wikipedia.org/wiki/ITV_(TV_network)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-19 10:25

Idag heter väldigt många produkter något med i, inte bara Apples. Jag tror Apple vill få oss att associera
med företaget, och väljer då AppleWatch istället.

Rätt intressant...

  • Medlem
  • 2014-10-10 05:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Rätt intressant...

Håller med, Apple är duktiga på produkt placering.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-10 07:56
Ursprungligen av PaO:

Håller med, Apple är duktiga på produkt placering.

Det är andra företag också men dom produkterna är inte lika intressanta.

1
Bevaka tråden