Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto startar inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-09-26 01:17

Hejsan! Plötsligt går inte iPhoto att starta!

Jag får felmeddelandet: "Programmet iPhoto går inte att öppna -10810

Hur gör jag?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-26 06:53

Testa att starta med att hålla ner alt+cmd

Om man googlar lite på den felkoden så ser man att några har löst problemet genom att reparera skivbehörigheter med Skivverktyg. Och någon hade löst det genom att uppdatera sin Microsoft Intellipoint-programvara (dvs drivrutiner för Microsoft tangentbord eller mus).

Men för att vi ska kunna ge mer konkreta tips så måste du lämna mer information, t.ex. berätta vilken version av iPhoto och vilken version av OS X du har.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-27 03:28

Hmmm...nu har jag problem i El Capitan. Förvisso startar mina iPhoto-bibliotek men vääääldigt långsamt. Jag har mina bibliotek i en delad mapp så alla användare kommer åt dem på datorn. I min användare startar ett specifikt bibliotek väldigt långsamt, ca en minut, men i en annan användare på några sekunder. Biblioteket innehåller ca 50 bilder och är på 1GB. Har kört alla reparationer av biblioteket med alt+cmd under start av biblioteket samt reparerat skivbehörigheter. Något mer som kan göras tex radera någon inställningsfil?

1
Bevaka tråden