Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Associera sms-konversation med nytt nummer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, här kommer ett litet i-landsproblem!

Jag har sms-konversationer (ibland långa) med vänner och gillar såklart att se namnet på den jag skriver till. Allt gott. Men så byter de nummer, och en del byter ofta, och allt är inte imessage. Så när den byter nummer så måste jag ha kvar gamla numret på min mobil för att fortsätta ha ett namn på konversationen. Detta blir då lite knepigt när man sitter med 6 olika nummer och omöjligen minns vilket man kan ringa utan att hamna fel...

Någon mer som har det här problemet eller kanske en lösning? Mycket tacksam för svar!

Du får kanske behålla de gamla numren som separata kontakter och lägga till info om att numret är inaktuellt?

ja det lutar väl åt det, hoppades att det fanns bättre sätt..

Det måste väl funka att bara lägga till det nya numret på samma kontakt, och ange det nya numret som primärt nr?

Hur menar du med primärt?
Om en kontakt har 6 nummer varav tre är aktuella, märkta som jobb, hem osv.. så då märker jag de gamla numren som "gammalt" för att kunna ha kvar namnet i gammal konversation. Men sen måste jag också börja en ny konversation med det nya numret för att det ska fungera? Känns som om jag vill förbjuda folk att byta nummer...

1
Bevaka tråden