Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Ipad är den rätta?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter oktobers Ipad-lanseringar är utbudet av surfplattor från Apple större än någonsin tidigare, och det är inte helt lätt att bestämma vilken modell som är lämpligast att köpa. 99mac hjälper dig att välja rätt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-10-30 18:51

iPad mini 2/Retina med 3G alla dagar i veckan! Liten, smidig, lätt att ta med och samma hårdvara som iPad mini 3 förutom touch id, men tusen kronor billigare.

För mig är ipad mini 2 med 4g den rätta så jag köpte en sån för nån dag sen. Jag känner inget enormt behov av touch-id än och jag tycker "vanliga" ipads är onödigt stora. En mini på 64 gig är alldeles perfekt. Ja du läste rätt, 64 gig. De finns ju fortfarande kvar i butikerna så passa på och ta en sån om du inte vill nöja dig med 32 gig

  • Medlem
  • 2014-11-03 17:24
Ursprungligen av Erik Sjölund:

För mig är ipad mini 2 med 4g den rätta så jag köpte en sån för nån dag sen. Jag känner inget enormt behov av touch-id än och jag tycker "vanliga" ipads är onödigt stora. En mini på 64 gig är alldeles perfekt. Ja du läste rätt, 64 gig. De finns ju fortfarande kvar i butikerna så passa på och ta en sån om du inte vill nöja dig med 32 gig

Håller med dig den är fortfortfarande bra och prisvärd. Tror att Ipad Mini 3 inte blir en storsäljare och är fortfarande förundrad över att man även på Ipad sidan väljer bort 32 GB version. Hade de stoppat i 2 GB RAM i Mini 3 så hade det varit en annan femma enligt mig

Är denna sammanställning fortfarande aktuell?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-10 12:08

Nej, nu finns även iPad Pro i urvalet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-10 12:09

Priserna för Mini skiljer sig inte mellan Wifi och LTE? Samma sak för Air?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-10 12:11
Ursprungligen av reboot81:

Nej, nu finns även iPad Pro i urvalet.

Och iPad Mini 4.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-10 12:37
Ursprungligen av frazze:

Priserna för Mini skiljer sig inte mellan Wifi och LTE? Samma sak för Air?

Hmm där verkar det blivit fel, för visst skiljer det.

Då är iPad mini 3 och iPad mini tycks vara borta från sortimentet?

Vilka är de fördelarna att köpa från apple-store-butik med tanke på att deras priser är högre än i de flesta elektronikvaruhus?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-10 16:31
Ursprungligen av calinou:

Då är iPad mini 3 och iPad mini tycks vara borta från sortimentet?

Du kan fortfarande har turen att hitta restlager som säljs ut från andra återförsäljare. Däremot har nog Apple själva valt att strypa tillgången till de äldre modellerna.

Ursprungligen av frazze:

Du kan fortfarande har turen att hitta restlager som säljs ut från andra återförsäljare. Däremot har nog Apple själva valt att strypa tillgången till de äldre modellerna.

Tack för tipset men efter ha att jämfört egenskaperna via ovanlänken så siktar jag på iPadAir 2 eller iPad mini4. Det är mest storleken som är avgörande.........Det skiljer sig ca 1000 kr mellan dessa två.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-13 00:32

Ska du titta på film? I så fall Air2, annars kan mini duga. Men är du inte ute efter en liten och smidig, skulle jag ändå lägga de 1000 kr på en större skärm. Inget kul att välja den lilla och ångra sej sedan.

Ursprungligen av kenjon:

Ska du titta på film? I så fall Air2, annars kan mini duga. Men är du inte ute efter en liten och smidig, skulle jag ändå lägga de 1000 kr på en större skärm. Inget kul att välja den lilla och ångra sej sedan.

Air 2 var definitivt mitt förstahandsval pga denna anledning som du nämner. Konstig nog - efter att ha jämfört hur film visas på båda - så föredrar jag iPad mini 4.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-13 13:38

Ska man ligga i sängen och hålla den, håller jag med dej. Men speciellt vid filmtittande är skärmens storlek av stor betydelse.

1
Bevaka tråden