Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fräckare än en Apple Watch?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som tycker att denna cykel från Baidu ("Kinas Google") är häftigare än ett armbandsur?
Via TechInAsia.
Den officiella hemsidan för DuBike.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-11-20 19:20

Baklampa typ Robocop eller ?

Jajamän! Samt holo-HUD. Minst.

Skämt åsido - för mig som hellre cyklar än joggar tycker jag att känns som om dom är något på spåren här. Intressant nog har samma TechInAsia en artikel om hur shanzhai-fenomenet (copycat) är mindre framträdande nu än tidigare år. Visserligen pekar de mer på web-innovation, men kanske DuBike är en indikation på en ny trend där Kina långt om länge faktiskt börjar hitta på något eget. Se även Xiaomi där designen måhända fortfarande är mer eller mindre kopierad, men försäljningsmetoderna innovativa. https://www.techinasia.com/goodbye-shanzhai-c...

Ful. Kontrollplattan på styret är en styggelse i usel design. Hela cykeln är en estetisk katastrof. Bland det värsta jag har sett.

Klantigt att ha på handleden väl

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-21 09:50
Ursprungligen av johan_tanying:

Jajamän! Samt holo-HUD. Minst.

Skämt åsido - för mig som hellre cyklar än joggar tycker jag att känns som om dom är något på spåren här. Intressant nog har samma TechInAsia en artikel om hur shanzhai-fenomenet (copycat) är mindre framträdande nu än tidigare år. Visserligen pekar de mer på web-innovation, men kanske DuBike är en indikation på en ny trend där Kina långt om länge faktiskt börjar hitta på något eget. Se även Xiaomi där designen måhända fortfarande är mer eller mindre kopierad, men försäljningsmetoderna innovativa. https://www.techinasia.com/goodbye-shanzhai-c...

Så gick det i Japan, sedan även i Korea och ja Kina är nästa.

Först tillverkar de åt andra, sedan börjar de kopiera och sätter egen logga på, nästa steg är att faktist frång grunden ta fram egna produkter. När de gör egna produkter blir det plötsligt viktigt i dessa länder med lagstiftning och att följa lagstiftning.

Lite liknande scenario hade vi ju lite närmare med två färjföretag i östersjön. Den ene var inte så noga med vissa saker, och kunde köra med billigare biljetter än den andre som var mer samvetsgran. Så småning om stod den senare vid ruinens brant, och den förste kunde köpa upp den andre. Och nu har även den förste råd med att vara mer samvetsgrann.

Det är inte direkt så att man med hederlighet garanterar framgång i denna värld.

1
Bevaka tråden