Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag blir galen!! inloggning iCloud poppar upp var 8:e sekund

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har ett tips hur jag åtgärdar problemet. Var 8:e sekund poppar det upp en ruta i min iPad där den vill att jag skall logga in på iCloud med mitt Apple-id. När jag skriver in mitt lösenord så tar det ca 8 sekunder innan rutan poppar upp igen. Skriver jag medvetet fel lösenord så talar den om att det är fel. Jag har provat ändra mitt lösenord, men det hjälper inte.

Ursprungligen av pmen46:

Är det någon som har ett tips hur jag åtgärdar problemet. Var 8:e sekund poppar det upp en ruta i min iPad där den vill att jag skall logga in på iCloud med mitt Apple-id. När jag skriver in mitt lösenord så tar det ca 8 sekunder innan rutan poppar upp igen. Skriver jag medvetet fel lösenord så talar den om att det är fel. Jag har provat ändra mitt lösenord, men det hjälper inte.

Har du aktiverat tvåstegsverifiering för Icloud? Tänker om det är någon app som vill ha ett app-specifikt lösenord för att fungera?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-05 17:36

Min erfarenhet är att det är bättre att avbryta och gå in i inställningarna och logga ut och sen logga in igen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-12-10 22:59

Jag har samma bekymmer sedan typ igår. Dock inte SÅ ofta som dig! Har dock ingen lösning på problemet men det verkar ju vara något som är relaterat till bekymmer hos Apple.

1
Bevaka tråden