Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP meddelande via iPhone6+

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har märkt en sak dom senare dagarna att då jag skickar meddelande via min MBP, till olika kontakter istället för sms som man skickar på telefonen så går det iväg och jag tom ser det på min iPhone6+ vad jag har skrivit.

Men då kontakterna svarar till mig så ser jag det endast på iPhone6+ och ser det inte på min MBP.

Detta är ett rätt så nytt fenomen för det har fungerat klockrent flera månader, det ända jag kan komma på som jag gjort annorlunda på sistone är.

1. Uppdaterat iOS på mobiltelefonen häromdagen.
2. Laddade om säkerhetskopia på min iPhone6+ för att få Dr Dre lurarna att fungera (hade inte behövt göra det i efterhand men det gjorde jag iaf)

Har någon av er också stött på detta fenomen? Vad kan vara fel för jag vill ju gärna kunna njuta av att sitta vid min MBP och skicka sms utan även fåtillbaka utan att behöva ha telefonen för att kunna läsa svaren liksom.

Edit:

Glömde även att berätta att när jag har programmet Meddelande igång på min MBP och skriver via min telefon så ser jag ju vad jag skickat iväg för något från telefonen på MBP, det syns, men liksväll ser jag inte svaret ifrån kontakten som svarar mig på MBP utan jag måste vända mig till min iPhone6+ då.

Och ja personerna ifråga kör alla Apple.

Du kan behöva bekräfta din att smsen skickas visas på din Mac. Det gör du via inställningar - meddelanden vidarebefordra meddelanden (eller något sådant, kör engelska versionen) och verifiera din Mac.

Ursprungligen av koffas:

Du kan behöva bekräfta din att smsen skickas visas på din Mac. Det gör du via inställningar - meddelanden vidarebefordra meddelanden (eller något sådant, kör engelska versionen) och verifiera din Mac.

Hej.

Testade det igen så sifferkombinationen kommer up på macen (efter att gått in via telefonen och aktiverat igen) men är samma.

Jag kan skriva ifrån macen och det syns på mobilen och viseversa min text, men jag kan ej läsa vad dom andra skriver tillbaka på macen utan bara på telefon :/

Ursprungligen av ibra_apple:

Hej.

Testade det igen så sifferkombinationen kommer up på macen (efter att gått in via telefonen och aktiverat igen) men är samma.

Jag kan skriva ifrån macen och det syns på mobilen och viseversa min text, men jag kan ej läsa vad dom andra skriver tillbaka på macen utan bara på telefon :/

Ah missförstod problemet. Den där typen av problem brukar lösas genom att logga ut och in från iMessage.

Ursprungligen av koffas:

Ah missförstod problemet. Den där typen av problem brukar lösas genom att logga ut och in från iMessage.

Nyvaken, men måste fråga menar du på telefonen eller på macen? xD

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-16 13:24
Ursprungligen av ibra_apple:

Nyvaken, men måste fråga menar du på telefonen eller på macen? xD

Båda

1
Bevaka tråden