Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två sökningar o sedan är det stopp. Varför?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försökte hitta en tråd men efter två försök med olika sökord är det stopp. Varför??

Ingen respons? Hepp men då kompletterar jag m ännu en fråga;

Hur ska jag kunna hitta trådar jag har för mig finns om jag inte kan bolla m sökord? Visdt, jag kan vänta en minut o försöka igen men ändå...?

Tråden jag sökte, som jag har för mig ska finnas, är en gui-tråd för iPhone/iPad där ägare kan visa sina bakgrundsbilder mm på sagda enheter

Har precis provat här på en iPad Air (8.1.3) och iPhone 5 (8.1.2) och kan göra hur många sökningar jag önskar.
Inte mycket till hjälp helt enkelt förutom att det fungerar för mig.

@biberu, någon idé?

FYI: iPhone 5s med iOS 8.1.2 är vad jag körde med ovan

@mymac4ever: Ber om ursäkt för sent svar här. Det finns som du har märkt ett överbelastningsskydd för sökfunktionen, men den ska inte spärra förrän vid 10 försök inom en minut från samma adress. Delar du nätverk med någon som också besöker sidan (jobb? skola?), eller kan det vara så att den har sökt automatiskt när du har tagit en paus i skrivandet?

Ursprungligen av biberu:

@mymac4ever: Ber om ursäkt för sent svar här. Det finns som du har märkt ett överbelastningsskydd för sökfunktionen, men den ska inte spärra förrän vid 10 försök inom en minut från samma adress. Delar du nätverk med någon som också besöker sidan (jobb? skola?), eller kan det vara så att den har sökt automatiskt när du har tagit en paus i skrivandet?

Jag sitter på eget wifi hemma o jag är den ende som använder det(låst bakom lååångt lösenord), men jag testade just m två olika browsers: Mercury som jag använder mest och Safari.

I Safari verkar jag kunna söka hur länge som helst utan att få ovanstående meddelande men då jag söker i Mercury får jag det efter 2-4 sökningar.

Mercury har samma bas som Chrome, kan det ha betydelse?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Mercury har samma bas som Chrome, kan det ha betydelse?

Underligt, det borde inte påverka det. Jag har dock provat öka gränsen för sökningar en del nu, hoppas det hjälper.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Mercury har samma bas som Chrome, kan det ha betydelse?

Alla webbläsare för iOS använder Apples UIWebView som renderingsmotor. Det är bara skal med olika möjligheter till funktioner/inställningar.

1
Bevaka tråden