Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooks nya tangentbord ett tunt underverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac:s utsände rapporterar från New York, där Apples nya supertunna Macbook står uppställd i butiken på Femte avenyn.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-23 20:52
Ursprungligen av Redaktionen:

99mac:s utsände rapporterar från New York, där Apples nya supertunna Macbook står uppställd i butiken på Femte avenyn.

Läs hela artikeln här

Nice första intryck. En skönhet på 9 hekto man blir lite smått sugen

Och....Apples nya trackpad är trolleri....

  • Medlem
  • 2015-04-23 22:24

Intressant att få (ganska) goda nyheter om nya tangentbordet. Bra om funktion förblir viktigare än form.

(På tal om det: "Utöver vikten är datorns fysiska attribut precis så en kan förvänta sig av en maskin designad av Jony Ive/.../". Är alltså det första "en" tänkt att ersätta "man"? Blir inte så lyckat i redaktionell text.)

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-04-23 22:36

Jag var inne och klämde på en i Boston för två helger sen när dom började ta förhandsordrar och kan hålla med om det mesta i recensionen.

Tangentbordet känns lite underligt och kommer kräva lite tillvänjning. Lite som när man gick från stationär dator med ett tangentbord med lång slaglängd (vi snackar tangentborden innan iMacen kom 1998) till en laptop med kort slaglängd på tangenterna. Men det sagt tror jag det kommer kännas fantastiskt efter någon vecka eller så.

Som tidigare nämnts är ju force touch trackpadden helt magisk och det känns som om den rör sig fast den inte gör det. Det som jag gillar mest med det är att man kan klicka var som helst och inte bara i nederkant som på den gamla tackpadden.

Slutligen är storleken och vikten helt djävla fascinerande. Jag stod och pillade på en Macbook en stund, och visst var jag imponerad men det var först när jag gick över och kände på en 13 tums MBA (som jag har idag och tycker är lätt och smidig) som jag på riktigt begrep hur galet lätt och smidig den är.

Ursprungligen av engst:

(På tal om det: "Utöver vikten är datorns fysiska attribut precis så en kan förvänta sig av en maskin designad av Jony Ive/.../". Är alltså det första "en" tänkt att ersätta "man"? Blir inte så lyckat i redaktionell text.)

Hehe, nja det är nog snarast mina dialektala rötter som blottar sig här. Min småländska gren av släkten använder "en" som subjekt i vissa situationer och så även jag av ohejdad vana. Med det sagt vinner det ju mer utrymme i akademiska och redaktionella kretsar så tiden kanske håller på att komma ikapp mig

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-24 11:53
Ursprungligen av engst:

Intressant att få (ganska) goda nyheter om nya tangentbordet. Bra om funktion förblir viktigare än form.

(På tal om det: "Utöver vikten är datorns fysiska attribut precis så en kan förvänta sig av en maskin designad av Jony Ive/.../". Är alltså det första "en" tänkt att ersätta "man"? Blir inte så lyckat i redaktionell text.)

Ni korrekturpoliser finns jäklar överallt. På Aftonbladet är det värst. Så som jag nu, känns det ganska relevant för er att påpeka hela tiden. Istället för att egentligen läsa artikeln. (Var god att rätta mitt. Särskrivningar avskyr jag, men har förståelse. Enkel regel till er som känner sig träffade. Skriv som det låter.)

1
Bevaka tråden